چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا رسما آغاز به کار کرد

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری و بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری گفت 40 دوره برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان، عاملی برای پختگی، کارآمدی، پرباری و اثربخشی این مسابقات است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا رسما آغاز به کار کرد

قاسمعلی خدابنده، در این مراسم گفت: چهل دوره برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان، عاملی برای پختگی، کارآمدی، پرباری و اثربخشی این مسابقات است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در 3 سطح مدرسه، منطقه و استان و راهیابی برگزیدگان استانی به جشنواره کشوری تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر عنوان رشته در این مسابقات شرکت کردند و خوشبختانه کاروان راه یافته به مرحله کشوری از استان، پرتعدادترین کاروان در بین استان های کشور بود و موفق به کسب بیشترین تعداد رتبه های برتر در مرحله ملی این رقابت ها شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قریب ۱۰۰ عنوان رشته عاملی برای پاسخگویی به علاقه مندی و انگیزه های دانش آموزان است، افزود: استان خراسان رضوی مهد هنر است، ما بر اساس ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف به توجه ویژه به فعالیت‌های هنری در محتوای آموزشی، برنامه درسی، مسابقات و جشنواره ها و همچنین برنامه های فوق برنامه هستیم.
خدابنده در ادامه در خصوص بیست و دومین فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: همه ساله ریاست محترم جمهوری با توجه به وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور پرسشی را برای دانش‌آموزان مطرح می‌کنند، امسال نیز این پرسش با این عنوان که ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟ و نقش دانش آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟ مطرح شده است، فرهنگیان و دانش آموزان استان خراسان رضوی همه ساله حضور پررنگی در این فراخوان دارند و خوشبختانه رتبه های خوبی نیز در بخش‌های مختلف این فراخوان کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار