سرگروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی آموزش و پرورش ملارد:
شناسایی چالشها،پیشزمینه تدوین برنامههای پرورشی است
ملارد(پانا)- استفاده از تشکلها و شوراهای دانشآموزی در جذب سایر دانشآموزان به فعالیتهای پرورشی موثر است.
رجبعلی راشدی، فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ملارد است و بعنوان عضوی از گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای تهران، که موفق به کسب رتبه اول ارزیابی در سطح کشور شدهاست، فعالیت میکند. او در مورد سابقه فعالیتش در آموزش و پرورش، به پانا گفت: «اینجانب دارای مدرک کارشناسی آموزش علوم تجربی و دارای ۲۳ سال سابقه کار بوده که ۸ سال آن را به عنوان معاون پرورشی در دبیرستان نمونه دولتی دکتر هشترودی مشغول به کار هستم.»
او پیرامون نحوه عضویت در گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی بیان کرد:«به پیشنهاد کارشناس مسئول فرهنگی هنری و پذیرش معاونت پرورشی و تربیتبدنی به عنوان سرگروه کیفیتبخشی منطقه انتخاب و به استان معرفی شدم. این گروه جهت افزایش کیفیت فعالیتهای پرورشی چندین مورد را هدفگذاری کرده است.»
او ادامه داد: «نظارت بر فعالیتهای پرورشی همکاران چه به صورت حضوری یا مجازی، در طول سال تحصیلی هر هفته با هماهنگی کارشناسی فرهنگی هنری از مدارس منتخب، در اختیار قرار دادن نتایج ارزیابی در اختیار کارشناسی فرهنگی هنری، شناسایی نقاط ضعف و قوت همکاران شناسایی و تبادل نظر با همکاران در صورت نیاز، پیشبینی دورههای توانمندسازی با توجه به نتایج ارزیابیها، شناسایی و معرفی همکاران نخبه و توانمند به استان، تشویق و ترغیب همکاران به شرکت در جشنواره تجارب برتر تربیتی و درس تفکر و تبادل نظر با همکاران توانمند و همکاران سایر مناطق جهت شناسایی راهکارهای لازم جهت افزایش کیفیت فعالیتهای پرورشی از فعالیتهای گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی است.»
معاون پرورشی دبیرستان نمونه دولتی دکتر هشترودی در ادامه صحبتهایش از سختی کار در شرایط کرونا گفت و افزود: «در شرایط کرونایی با توجه به عدم حضور دانشآموزان ارتباط با آنها به فضای مجازی منتقل شد که مزایا و معایب خود را دارد، از جمله مزایای آن امکان استفاده از محتواهای گوناگون در قالبهای متفاوت و بستههای آموزشی متعدد و از معایب آن عدم ارتباط چهره به چهره با دانشآموزان که نقش اساسی در پرورش دانشآموزان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها دارد را میتوان نام برد.»
او در پاسخ به این سوال که کیفیت بخشی به فعالیتهای پرورشی از چه طریق امکانپذیر است، بیان کرد: «ابتدا باید فرصتها و چالشهای پیش رو در فعالیتهای پرورشی شناسایی شود، پس از آن بر اساس امکانات موجود برنامههای لازم تهیه و تدوین و سپس اجرا شود. هر جایی هم که نیاز است از دورههای توانمندسازی لازم استفاده شود.»
عضو شاخص گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی به سایر همکاران پیشنهاد کرد: «به نظر بنده با توجه به شرایط موجود که اکثر دانشآموزان تمایلی به حضور در فعالیتهای پرورشی ندارند و از گروههای پرورشی که همکاران ما تشکیل میدهند، خارج میشوند، باید از ظرفیت شورای دانشآموزی و سایر تشکلها با توجه به دوره تحصیلی بهره برد و به وسیله آنها، سایر دانشآموزان را به تحرک بیشتر در این زمینه تشویق کرد.»
خبرنگار: سحر شیخی
ارسال دیدگاه