مدیر آموزشوپرورش شهرستان قرچک:
کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و پایین بودن سطح حقوق و مزایای فرهنگیان، مهمترین چالش آموزش و پرورش است
قرچک(پانا)- مدیر آموزشوپرورش شهرستان قرچک تاکید کرد تقویت پژوهش علمی و عملی، تقویت مدرسهمحوری و تحول در تالیف و ساختار برخی از کتب آموزشی، از مهمترین چالشهای پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در حاشیه برگزاری سیوپنجمین اجلاس روسا و مدیران آموزشوپرورش سراسر کشور، کمبود نیرویانسانی و فضاهای آموزشی، ورزشی و سرانههایمدارس و عدم عدالت آموزشی و پایین بودن سطح معیشت فرهنگیان را از مهمترین چالشها و موارد قابل پیگیری در آموزش و پرورش دانست و افزود: کمبود نیروی انسانی،فضاهای آموزشی و پایین بودن سطح حقوق و مزایای فرهنگیان مهمترین چالش آموزش و پرورش است.
او تامین نیروی انسانی کارآمد و توانمندسازی آنها به نحو مطلوب را از وظایف اصلی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: ساختار و چارت ادارات نیاز به اصلاح و تغییر دارد و به لحاظ حقوقی و اضافه کار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و همچنین تقویت پژوهش علمی و عملی، تقویت مدرسه محوری و تحول در تالیف و ساختار برخی از کتب آموزشی از مهمترین چالشهای پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
داورزنی در ادامه، غفلت از آسیبهای فضای مجازی در آموزش الکترونیکی را یک تهدید بزرگ دانست و گفت: قطعا آموزش الکترونیکی و فرصتهای پیش آمده در فضای مجازی بهویژه پیامرسان شاد، یک اتفاق خوب در امر آموزش و پرورش است، اما غفلت از مدیریت فضای مجازی در دسترسیها و عدم ارائه محتواهای متناسب برای گروههای سنی مختلف در زمینههای گوناگون مورد نیاز دانشآموزان خطر بزرگی است که نیاز به توجه ویژه و برنامهریزی دقیقتری در این مورد است.
او با اشاره به تاثیرگزاری ارتباط بین مدیران واحدهای آموزشی، معلمین و مدیران مناطق خاطر نشان کرد: با کمک همکاران اداری و ارائه شماره تماس مستقیم، ملاقاتهای حضوری همه روزه مدیران و معلمان در دفتر مدیریت اداره، ارتباط در فضای مجازی و بازدیدهای میدانی مکرر از واحدهای آموزشی سعی بر ارتباط دائم با مدیران و معلمین همچنین حضور پررنگ در مدارس داشتهایم، چرا که معتقدیم نتیجه همه برنامه ریزیها و تلاشها در مدارس قابل اندازهگیری و مشاهده است.
این مسئول تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با توجه به غیرحضوری بودن آموزش تمام تلاش برای ارائه محتواهای مناسب آموزشی و پرورشی انجام شد، اما آموزش حضوری موضوع انکارناپذیری است که امروز بیش از گذشته همگان بهویژه کارشناسان و اولیای دانشآموزان بر آن تاکید فراوان دارند.
خبرنگار دانشآموز: فاطمه فعلی
ارسال دیدگاه