رییس اداره امور مالیاتی شهرستان گلوگاه:

عدم دسترسی به گردش مالی افراد پر درآمد از مشکلات بخش مالیاتی است

مالیات دریافتی در سال جاری با رشد ۶۳ درصدی همراه بوده است

ساری (پانا) - رییس اداره امور مالیاتی شهرستان گلوگاه عدم دسترسی به گردش مالی افراد پر درآمد و نبود یک اطلاعات جامع و کامل را از مشکلات پیش رو برشمرد و اعلام کرد که در این شهرستان در سال جاری مالیات عملکرد با رشد 63 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده با رشد 19درصد همراه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
عدم دسترسی به گردش مالی افراد پر درآمد از مشکلات بخش مالیاتی است

علی اکبر کیانی در گفت و گو با پانا میزان مالیات‌ عملکرد تا پایان آذر ماه سال جاری در شهرستان گلوگاه را 50 میلیارد و 516 میلیون و 866 هزار ریال و مالیات بر ارزش افزوده را 39 میلیارد و 818 میلیون و 708 هزار ریال اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه در سال 97 در این شهرستان میزان مالیات عملکرد ۳۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و چهل و سه ریال و مالیات ارزش افزوده ۲۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۴۱ ریال بوده، میزان مالیات عملکرد در سال ۹۸ را ۵۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۴۳۲ ریال و مالیات ارزش افزوده را ۳۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۸۰۱ هزار ریال اعلام کرد.

به این ترتیب به گفته او مالیات عملکرد با رشد 63 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده با رشد 19درصد همراه بوده است.

کیانی با یادآوری اینکه در مجموع کل مالیات دریافتی به حساب خزانه کشور واریز می‌شود، ادامه داد: «با توجه به اینکه 80 درصد درآمد عمومی کشور را در سال‌های اخیر مالیات تشکیل می‌دهد، بخش اصلی تأمین بودجه بر عهده‌ کارکنان امور حسابرسی مالیاتی است.»

او یکی از مهم‌ترین بخش‌های مصرف‌کننده مالیات را شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برشمرد که هر ماه قسمتی از مالیات بر ارزش افزوده به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گفته کیانی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیارد و 600 میلیون تومان به حساب شهرداری گلوگاه و 770 میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های شهرستان گلوگاه واریز شد.

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان گلوگاه فرهنگ پرداخت مالیات در مردم این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: «با توجه به خدمات‌رسانی‌های مختلف دولت و تأمین درآمد عمومی دولت از مالیات، مردم این شهرستان چه اشخاص حقوقی و حقیقی از فرهنگ پرداخت مالیات خوبی برخوردارند و استقبال خوبی از پرداخت مالیات می‌کنند.»

او مالیات بر ارزش افزوده را اولویت اداره امور حسابرسی مالیاتی شهرستان گلوگاه خواند که با تحقق اصولی سهمیه شهرستان به مردم و دولت یاری خواهد رساند.

کیانی ضمن اشاره به مشکلات ناشی از موارد سیستمی و درون سازمانی، عدم دسترسی به گردش مالی افراد پر درآمد و نبود یک اطلاعات جامع و کامل را از مشکلات پیش روی اداره امور مالیاتی برشمرد و گفت: «مشکل کمبود نیرو هم وجود دارد؛ چند همکار به شهرهای اطراف منتقل شدند و چند نفر هم بازنشسته شدند. البته نیروی جدید هم جذب شد.»

او همکاری سایر اداره‌ها با اداره امور مالیاتی شهرستان را تقریبا خوب ارزیابی کرد و گفت: «اگر تمام خرید و فروش و قراردادها در موعد مقرر طبق مقررات موجود این اداره ارسال شود،بسیار مفید خواهد بود.»

دانش‌آموز خبرنگار: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار