مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

محور تصمیم گیری و عملکرد باید بر اساس پژوهش باشد

زنجان (پانا) - همایش استانی “ نقش معلمان و جایگاه آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان” به صورت مجازی و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان ایجرود در سالن غدیر اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
محور تصمیم گیری و عملکرد باید بر اساس پژوهش باشد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این همایش حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری همواره در جلسات آسیب های اجتماعی حضور فعال و نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارند که نشان از اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است و ما نیز به نوبه خود باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

مظفری با اشاره به اینکه محور تصمیم گیری و عملکرد باید بر اساس پژوهش باشد اظهار داشت: برنامه ها و تصمیماتی که بر مبنای پژوهش و تحقیق هستند، دارای خطای کمتر و سهولت در در مرحله اجرایی می باشند.

وی در ادامه افزود: کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام شده اما متاسفانه به تولید ثروت نرسیده است، ما باید پرسشگری را از دانش آموزان و مدرسه شروع کنیم و بهترین مکان برای بهره گیری از نتایج پژوهش نیز همان مدرسه ها و کلاس های درس هستند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی دانش آموزان به صورت غیر حضوری مشغول آموزش هستند ابراز داشت: در این بستر دانش آموزان ممکن است با آسیب های فضای مجازی روبرو شودن که باید با آموزش های لازم، کنترل، نظارت و فرهنگ سازی آسیب های آن را به حداقل برسانیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: آموزش و پرورش تنها متولی تعلیم و تربیت نیست، رسانه ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز در آن دخیل هستند و ما نیز دارای تکلیف هستیم که آن را با جدیت پیگیری می کنیم.

مظفری با اشاره به راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس اظهارداشت: تشکل های دانش آموزی، فعالیت های پرورشی و هنری، اردوهای دانش آموزی، ترویج فرهنگ قرآنی، ظرفیت بسیج، فعالیت های ورزشی، نقش فعال خانواده ها و بهره‌گیری از نظرات اساتید حوزه تعلیم و تربیت از جمله راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه باید با همکاری و همراهی هم در راستای تعالی دانش آموزان تلاش کنیم، تصریح کرد: نگاه حل مسئله باید به دانش آموزان آموزش داده شود و تحقیق و پژوهش صرفاً در حد نوشتن مقاله نباشد بلکه نتایج آن به صورت عملیاتی، اجرایی و کاربردی در سطح مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

در این همچنین همایش زهرا شریعتی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی همایش " نقش معلمان و جایگاه آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان" گفت: در مجموع ۷۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۴۹ اثر آن مورد پذیرش قرار گرفت که امروز با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

علی حیاتی رئیس گروه تحلیل محتوای اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به مطالبی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد تربیتی در سند تحول بنیادین گفت: مهمترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی کاهش محرومیت هاست که محرومیت همیشه مالی نیست هرچند یکی از مهمترین آنهاست.

وی در ادامه اظهار داشت : کسی که آسیب اجتماعی دیده است نباید طرد اجتماعی شود و توجه تمام ساحتی در تربیت دانش آموزان و عدم توجه صرف به مدارس با ویژگی های خاص از جمله راهکارهای کاهش محرومیت و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار