فرماندار اسلامشهر:

افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی با برگزاری دورهمی‌های خانوادگی درشب یلدا

اسلامشهر(پانا) - در برگزاری نشست‌های دورهمی، ظلم آشکار آنجا است که خانواده‌ها علی‌رغم آگاهی به پیامدهای اینگونه نشست‌های جمعی، کسی را مهمان می‌کنند یا به مهمانی می‌روند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی با برگزاری دورهمی‌های خانوادگی درشب یلدا

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر، در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن همایش‌های فرمانداری منطقه برگزار شد در سخنانی، اظهار کرد: با توجه به آمار نزولی بستری و فوتی‌های کرونا در اسلامشهر، مجموعه مدافعان سلامت، مردم و دستگاه‌های اجرایی در اسلامشهر خوش درخشیدند و امیدواریم در ادامه راه هم به همین روال باشد.

او در ادامه با توجه به پیش رو بودن شب یلدا افزود: به منظور جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، از ساعت هجده روز سی‌ام آذرماه جاری فعالیت تمامی واحدهای صنفی و خدماتی در سطح شهرستان ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد و این اعمال محدودیت برای حفظ سلامتی شهروندان و کاهش آمار مبتلایان به کرونا است و هیچ عذر و بهانه‌ای برای تردد افراد و خودروها در سطح شهر قابل پذیرش نیست.

فرماندار اسلامشهردر رابطه با اجرای طرح رهگیری بیماران کرونایی (شهید سلیمانی) که به طور آزمایشی در بخش احمدآباد مستوفی از سوی مدیریت شبکه بهداشت و درمان، بسیج سپاه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر، مخابرات و فرمانداری به اجرا درآمد، تصریح کرد: خوشبختانه شیوع این بیماری منحوس در سطح منطقه فوق تحت کنترل قرار گرفته و اقدامات مؤثری برای شناسایی، درمان، حمایت و خدمات‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از کرونا انجام شده است.

مرسلپور بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان متولیان اصلی در مقابله و پیشگیری شیوع کرونا نوآوری و ابتکار عمل خوبی داشته و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر هم در سرویس‌رسانی به بیماران کرونایی حتی افراد خارج از پوشش بیمه، خدمات‌رسانی مناسب و خوبی ارائه کردند و علی‌رغم اینکه برخی از پرستاران و به‌ورزان دچار تحولات روحی و روانی به دلیل فوت بیماران و سختی کار شدند، اما اجازه ندادند کوچک‌ترین وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به بیماران به وجود آید.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر اذعان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و حضور در دور‌همی‌های خانوادگی در شب یلدا را رعایت نکنیم بعد از برگزاری این تجمعات، قطعاً طی چند روز آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی خواهیم بود.

مرسلپور خاطر نشان کرد: در برگزاری نشست‌های دورهمی، ظلم آشکار آنجا است که خانواده‌ها علی‌رغم آگاهی به پیامدهای اینگونه نشست‌های جمعی، کسی را مهمان می‌کنند یا به مهمانی می‌روند و از همه مردم تقاضا دارم در راستای احترام به خون شهدای مدافع سلامت، از دور همنشینی به غیر از اعضای خانواده در شب یلدا پرهیز کنند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار