رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:
طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس کردستان اجرا می شود
سنندج(پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اجرای طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان در سال تحصیلی جاری خبر داد.
![طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس کردستان اجرا می شود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTEyZTlm1TYN/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHD-UCUMFU0dssAIKXaKdntA,,/MTEyZTlm1TYN.jpg)
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان، با تأکید بر اهمیت آموزش های بنیادی و ارتقای مهارت های اساسی و ضروری زندگی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: طرح آموزشی فرهنگی جمع آوری کاغذ باطله با هدف صیانت، حفظ محیط زیست و پی بردن به ارزش کاغذ برای سومین سال متوالی در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.
رنجبر گفت: اجرای این روش آموزشی ابتکاری باعث توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی، اجتماعی و برقرای ارتباط صحیح دو سویه در بین دانش آموزان و کاهش سرانه مصرف کاغذ می شود.
رییس آموزش وپرورش استثنایی با تاکید بر اهمیت بسترسازی فرهنگی و آموزشی در سنین مدرسه تصریح کرد: دانش آموزان می توانند بهترین سفیران برای اشاعه فرهنگ و روشن بینی در جامعه باشند.
وی هدف از اجرای این طرح زیست محیطی را فرهنگ سازی، کمک به کاهش تولید زباله، حفظ منابع زیست محیطی و ارتقای سطح دانش، تغییر نگرش و آگاه سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.
رنجبر افزود: آموزش های بنیادی، صحیح و اصولی در بهبود کیفیت زندگی و اصلاح رفتار دانش آموزان مؤثر است و باعث می شود آنان با شرایط فرهنگی صحیح رشد کنند و در نهایت جامعه بهتری داشته باشیم.
وی گفت: در این طرح با همکاری مدیران و معلمان اهمیت کاغذ و چگونگی تهیه آن برای دانش آموزان تشریح و آنان به جداسازی کاغذ از سایر زباله ها و پاکسازی محیط زیست ترغیب می شوند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و پتانسیل های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: توجه به خواسته ها و نیازها، کیفی سازی و انتقال آموزش ها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقرای ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارت های فکری، جسمی و اجتماعی در پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیرگذار خواهد بود .
ارسال دیدگاه