مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
تشکلات دانشآموزی باید نقش فعالی در مقابله با آسیبهای اجتماعی داشته باشند
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تشکلات دانشآموزی باید نقش فعالی در شناسایی و مقابله با آسیبهای اجتماعی داشته باشند.
کلاماله صفری در جلسه ستاد راهبری «نماد» استان اردبیل در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش این استان با اشاره به تدوین برنامه و حدود انتظارات ستاد از نواحی، مناطق و مدارس افزود: حضور در مدارس با موضوع نماد و بررسی عملکرد مدارس، تدوین جدول ارزیابی برنامههای آسیبهای اجتماعی و ثبت و پایش مستمر آسیبهای اجتماعی و غربالگری دانشآموزان از اولویتهای کاری نواحی و مناطق است.
وی گفت: تشکلات دانشآموزی باید نقش فعالی در شناسایی و مقابله با آسیبهای اجتماعی داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مشارکت و دغدغهمندی مدیران مدارس به موضوع آسیبهای اجتماعی را رمز موفقیت برنامههای مراقبت اجتماعی دانشآموزان دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که مدیران مدارس با حساسیت و پیگیری مضاعف تا آخر هفته، غربالگری دانشآموزان پایههای هفتم، هشتم، دهم و یازدهم، آزمون رغبت و توانایی پایه نهم و نیز تکمیل سامانه رصد و پایش مدرسه خود در سامانه نماد را به اتمام برسانند.
صفری بیان کرد: ارکان اصلی نماد شامل مشارکت مدارس، تهیه اطلس نماد، ارائه برنامه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توسط دستگاههای ذیربط و توانمندسازی برای ذینفعان است.
در این جلسه به تشکیل میز نماد به منظور متمرکز کردن فعالیتها و برنامههای مرتبط با نماد و آسیبهای اجتماعی در مدارس اشاره شد.
ارسال دیدگاه