مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تشکلات دانش‌آموزی باید نقش فعالی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تشکلات دانش‌آموزی باید نقش فعالی در شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۵۲۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکلات دانش‌آموزی باید نقش فعالی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند

کلام‌اله صفری در جلسه ستاد راهبری «نماد» استان اردبیل در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش این استان با اشاره به تدوین برنامه و حدود انتظارات ستاد از نواحی، مناطق و مدارس افزود: حضور در مدارس با موضوع نماد و بررسی عملکرد مدارس، تدوین جدول ارزیابی برنامه‌های آسیب‌های اجتماعی و ثبت و پایش مستمر آسیب‌های اجتماعی و غربالگری دانش‌آموزان از اولویت‌های کاری نواحی و مناطق است.

وی گفت: تشکلات دانش‌آموزی باید نقش فعالی در شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مشارکت و دغدغه‌مندی مدیران مدارس به موضوع آسیب‌های اجتماعی را رمز موفقیت برنامه‌های مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که مدیران مدارس با حساسیت و پیگیری مضاعف تا آخر هفته، غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم، آزمون رغبت و توانایی پایه نهم و نیز تکمیل سامانه رصد و پایش مدرسه خود در سامانه نماد را به اتمام برسانند.

صفری بیان کرد: ارکان اصلی نماد شامل مشارکت مدارس، تهیه اطلس نماد، ارائه برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و توانمندسازی برای ذی‌نفعان است.

در این جلسه به تشکیل میز نماد به منظور متمرکز کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با نماد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار