در پنجمین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان؛

پتانسیل های استان به جشنواره تئاتر سوره هدایت می شود

خبرگزاری پانا: نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان در سال 92 برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۶۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان در سال جدید، با حضور نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت در عرصه تئاتر کودک و نوجوان برگزار می شود.

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان در این باره گفت: کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان سال گذشته با برگزاری چهار نشست فعالیت خود را آغاز کرد و امسال نیز با حضور اعضاء فعال کارگروه های نوجوانان و جوانان به کار خود ادامه می دهد.

نیما بیگلریان اظهار کرد: از آن جایی که یکی از بزرگترین جشنواره های بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان برگزار می شود، اکثر هنرمندان این عرصه تمایل خود را در اجرای تئاتر کودک و نوجوان، بیشتر از گونه های دیگر نمایشی نشان داده اند و تجربه نیز نشان داده است که استان همدان در این گونۀ نمایشی موفق و سرآمد بوده است بطوری که هر ساله در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دو یا سه اثر از استان همدان حضور داشته و از نمایش های شاخص جشنواره به شمار آمده اند.

وی ادامه داد: با توجه به این پتانسیل بالای استان، کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری نیز از سال گذشته فعالیت خود را به صورت منسجم و هدفمند آغاز نمود تا با کشف استعداد های جدید و حمایت و هدایت هنرمندان خلاق و متعهد در این مسیر گام بردارد.

بیگلریان اضافه کرد: نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان در سال جدید با هدف آثار صحنه ای برای حضور در جشنواره تئاتر کودک سوره ماه برگزار می شود.

وی در پایان گفت: خوانش نمایشنامه های کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه های تخصصی اجرایی با موضوعات مختلف در زمینه تئاتر خلاقه، نقد و تحلیل و در نهایت چاپ نمایشنامه های اعضاء در مجله ادبی-هنری پرنیان برخی دیگر از اهداف کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان است.

گفتنی است، نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان روز سه شنبه 28/3/92 ساعت 11 در محل حوزه هنری استان و با حضور اعضاء برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار