علویان ترکیه سیاست های ضد سوری دولت آنکارا را محکوم کردند

خبرگزاری پانا: دهها هزار تن از علویان ترکیه به دعوت فدراسیون و انجمن علویان ترکیه از سراسر این کشور به شهر آنکارا آمدند و در میدان مرکزی ˝صحیه˝ این شهر دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند.

کد مطلب: ۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دهها هزار نفر از علویان ترکیه روز یکشنبه در آنکارا با شعار "مردم سوریه برادر ما هستند، جنگ نمی خواهیم" و "سرباز آمریکا نخواهیم شد" و "آمریکا قاتل است حزب حاکم ترکیه همکار آمریکاست" سیاستهای جنگ طلبانه آمریکا و ایادی آن کشور را علیه سوریه محکوم کردند .

در شرایطی که تنش میان ترکیه و سوریه در حال افزایش است، خشم مردم ترکیه نیز از سیاستهای آنکارا درباره سوریه شدت گرفته است .

دهها هزار تن از علویان ترکیه به دعوت فدراسیون و انجمن علویان ترکیه از سراسر این کشور به شهر آنکارا آمدند و در میدان مرکزی "صحیه" این شهر دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند .

رسانه های ترکیه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را بیش از یک صد و پنجاه هزار نفر اعلام کردند .

این تظاهرات که تحت عنوان "تساوی حقوق شهروندی" برگزار شد با راهپیمایی علویانی که از دیگر شهرهای ترکیه به آنکارا آمده اند از ایستگاه قطار آنکارا آغاز و با پیوستن آنان به علویان مقیم آنکارا در میدان "صحیه" تبدیل به تظاهرات گسترده ای شد .

گروهی از هواداران سازمان ها، انجمن ها و احزاب سیاسی مخالف ترکیه نیز در این تظاهرات شرکت کردند .

فعالان ضد جنگ با محکوم کردن مجوز مجلس ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه، اعلام کردند که با برادران سوری خود نخواهند جنگید .

"صلاح الدین اوزال" رییس فدراسیون علویان ترکیه طی سخنانی در جمع معترضین گفت: ابرهای سیاه بر روی ترکیه دیده می شود، محافلی که در هوس پادشاهی (احیاء امپراتوری عثمانی) هستند و نوکری امپریالیسم در خاورمیانه را بر عهده گرفته اند ولی روزی تاوان آن را خواهند پرداخت .

این تظاهرات در جوی آرام صورت گرفت ولی در مقاطعی پلیس آنکارا با اسپری فلفل گروهی از تظاهرکنندگان را که حاضر نشدند بازرسی بدنی شوند مورد حمله قرار داد .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار