استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان توانایی ترانزیت تمامی نیازهای افغانستان را دارد

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از طریق بندر چابهار و محور ترانزیتی چابهار- میلک و گمشاد به زرنج، توانایی ترانزیت تمامی نیازهای داخلی افغانستان را دارد.

کد مطلب: ۸۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری، حاتم ناروئی در نشست استاندار و مسوولان این استان با والی و مسوولان ولایت نیمروز افغانستان در زاهدان گفت: مشترکات دینی، زبان و فرهنگ و ارتباطات دیرینه تاریخی و همسایگی دو کشور همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و تاکنون از هیچ کوششی در کمک به برادران و خواهران افغان خود کوتاهی نکرده است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی آمادگی دارد علاوه بر تامین نیازهای خود، کشور دوست و همسایه افغانستان را نیز در بخش های مختلف مورد حمایت قرار دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آماده بودن زیر ساخت ها بویژه در حوزه حمل و نقل، انرژی، آموزش، فناوری و غیره این امکان را فراهم کرده تا به یاری برادران و خواهران خود در افغانستان بشتابیم و اکنون این آمادگی وجود دارد که در بیشتر زمینه ها تامین کننده نیاز کشور دوست و همسایه باشیم.

ناروئی افزود: دو بازارچه فعال مرزی در میلک و گمشاد و بندر بزرگ چابهار زمینه را برای ترانزیت کالا به وسیله تجار افغانستان فراهم کرده و با توجه به نزدیکی راه و ارزان بودن هزینه های حمل و نقل در مقایسه با سایر محورهای ارتباطی، فرصت بسیار مغتنمی برای بازرگانان و تجار افغانستان فراهم کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان آمادگی لازم را برای صادرات کالاهای افغانستان نیز دارد و تجار و بازرگانان افغان می توانند از این مسیر برای انتقال کالاهای خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: همکاری در زمینه آبرسانی به شهر زرنج مرکز استان نیمروز افغانستان، انتقال تجربیات و فناورهای جدید علمی در حوزه کشاورزی، بیابان زدائی، مقابله با ریزگردها، توسعه قرنطینه دامی و نباتی، ایجاد گلخانه و پذیرش دانشجو و کمک به حوزه آموزش و پرورش استان نیمروز از اهداف و برنامه های سیستان و بلوچستان برای کمک به کشور همسایه است.

ناروئی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی برای تامین سیم خاردار با مشکل رو به رو بود اما اکنون به یاری خدا و توان جوانان غیور این مرز و بوم بر قله های پیشرفت و ترقی ایستاده و روز به روز در حوزه های مختلف می درخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار