گزارش پانا از جلسه شورای شهر-۲

پاداش های آنچنانی شهرداری به برخی از کارمندان/سهم اندک آتشنشانی درشهرداری

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در بسیاری از حوزه های دیگر شهرداری و مجموعه های ستادی که بیشترین کار آنها تنظیم قرار دادها است ، نیاز پرسنل به نحو مطلوبی برطرف می شود و پاداش های آنچنانی به آنها پرداخت می شود.

کد مطلب: ۷۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،رسول خادم در جلسه علنی امروزشورا و بعد از گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی ، ضمن گرامیداشت روز آتش نشان اظهار کرد : چند سال قبل اوضاع سازمان آتش نشانی تهران مطلوب نبود و حتی در سال 89 کمتر از 50 ایستگاه آتش نشانی فعال بود و چند ایستگاه تاسیس شده در عمل تعطیل بود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی برای تحقق اهداف برنامه 5 ساله شهرداری گفت : آتش نشانی تنها سازمانی است که بدون نمایش های متعارف در حوزه های سیاسی ، ماموریت های خود را به خوبی دنبال می کند.

خادم با انتقاد از اینکه شهرداری کمترین توجه را به این سازمان دارد گفت : میزان تخصیص بودجه این سازمان همواره کمتر از آن چیزی است که انتظار می رود به طوریکه درسال 89 تجهیزات این سازمان در گمرک باقی مانده بود و علیرغم اینکه اعتبار مصوب برای آتش نشانی پیش بینی شده بود ، شهرداری بودجه لازم را تخصیص داد .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت : در بسیاری از حوزه های دیگر شهرداری و مجموعه های ستادی که بیشترین کار آنها تنظیم قرار دادها است ، نیاز پرسنل به نحو مطلوبی برطرف می شود و پاداش های آنچنانی به آنها پرداخت می شود.

خادم اظهار کرد : اما هنگامی که نوبت به سازمان آتش نشانی می شود پای حساب و کتاب هایی در کار باز می شود که مایه تعجب است. آتش نشانانی که ماموریت های آنها جانبازی و شهادت است کمترین سهم توجه را در شهرداری دارند و بعضا برای رفع حداقل نیازهای خود دچار مشکل هستند.

شکیب ضمن گرامیداشت روز آتش نشان به زلزله خیز بودن تهران اشاره کرد و گفت : اگر حادثه ای در تهران رخ دهد باید سناروهای مختلفی برای مقابله با آن از پیش تعریف شده داشته باشیم.

وی از مدیرعامل سازمان آتش نشانی سوال کرد که این سازمان تا چه میزان آمادگی مقابله با بحران را دارد و آیا اگر یکی از گسل های تهران فعال شود اطلاعی ازاینکه تا چه شعاعی تخریب می شود وجود دارد ؟ آیا نیروها می توانند خود را به محل حادثه برسانند و یا اینکه خودشان هم دچاربحران می شوند؟

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه لوایح تدوین شده ازسوی سازمان آتش نشانی هنوز به دست شورا نرسیده است گفت : مدیرعامل هنگام ارائه گزارش ، از لوایحی همچون افزایش اختیارات سازمان ، لایحه شهدا و جانبازان و لایحه افزایش عوارض ایمنی و پیگیری از تخلفات ساختمانی نام برد که هنوز به دست شورا نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد : تنها لایحه نظارت بر شرکت های خدمات ایمنی دراختیار شورا قرار گرفته و چند نوبت درشورا کمیسیون ها بررسی شده و اعضای شورا میز با اعمال اصلاحاتی قطعا آن را تصویب خواهند کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران شهید محسوب شدن جانباختگان سازمان در سوانح را حق مسلم آنها دانست و گفت : در باره حل مشکل مسکن آتش نشانان نیز باید در حد امکان حمایت های لازم را انجام می دهیم چراکه دغدغه مسکن نباید بر روی ذهن آتش نشان سایه بیاندازد.

معصومه ابتکار ، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ضمن تجلیل از فداکاری های آتش نشانان به اهمیت مقوله اچ اس ای برای تحقق توسعه پایدار شهری اشاره کرد و گفت : در تهران معضلات زیادی وجود دارد که سازمان آتش نشانی باید برای آن چاره اندیشی کند.

وی به نقل و انتقال مواد شیمیایی خطرناک ، انبارهای غیر استاندارد اشاره کرد و گفت : مجتمع های تجاری متعددی وجود دارد که در آنها به مسایل ایمنی توجه نشده است.

ابتکار افزود : شورا باید برای انجام هرچه بهتر ماموریت های سازمان آتش نشانی ، اقدامات حمایتی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد تا این سازمان بتواند با مسایل مبتلا به شهر مقابله کند.

پروین احمدی نژاد نیز به ضرورت احتساب شغل آتش نشانی در زمره مشاغل سخت اشاره کرد و گفت : شورا هر کاری که بتواند برای تحقق این مساله انجام می دهد چراکه با احتساب آن درزمره مشاغل سخت و زیان آور ، دیگر مسایل آن نیز برطرف خواهد شد.

وی همچنین در باره علت سیر صعودی حوادث و حریق در تهران سوال کرد و گفت : باوجودیکه رویکرد سازمان پیشگیرانه است اما چگونه آمار حوادث هرساله روبه افزایش است؟

علیرضا دبیر نیز بر اهمیت تامین تجهیزات روزآمد برای سازمان آتش نشانی تاکید کرد و گفت : حوزه کار آتش نشانان در تهران بسیار گسترده شده و به این ترتیب تجهیزات آنها باید به روز باشد.

وی با اشاره به پیگیری 5/1 ساله برای تدوین لایحه ایثارگری و آتش نشانان اظهار کرد : با وجود پیگیری ها این لایحه هنوز به شورا ارسال نشده است.

وی خاطرنشان کرد : سال 85 تعدادی جرثقیل برای سازمان خریداری شد که به کارنمی امد اما همین جرثقیل ها در هنگام سیلاب متروی تهران به کار آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار