کارگاه آگاه سازی معلمین در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در دانش‌آموزان

قزوین (پانا) - کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در دانش‌آموزان با حضور دبیران روانشناسی و علوم اجتماعی در ساختمان گروه های آموزشی ناحیه 1 قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

فیض الهی مستشار دادگاه تجدید نظر استان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی مبتلا به دانش آموزان و هشدارهایی در زمینه حقوقی که عامل بازدارنده برای دانش آموزان می باشد مطالبی را مطرح نمود.

وی در ابتدا به آگاه سازی معلمین اشاره کرد و گفت معلمین نقش مهمی در انتقال مفاهیم و مسائل و نکات حقوقی به دانش آموزان دارند به طوری که در کنار سایر دروس مفاهیم مربوطه را با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی شایع در دانش آموزان ارائه دهند.

در ادامه قاضي در خصوص آثار و عوارض توهین ، ضرب و شتم ، خشونت ، حمل مواد ، آثار و عوارض مصرف و قاچاق مواد مخدر توضیحاتی ارائه نمودند و ایشان همچنین در باره جرائم فضاي مجازي نيز مواردي را بيان نمودند.

سپس میرباقری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل در خصوص شناسایی و ارجاع دانش آموزان در معرض خطر آسیب های اجتماعی مطالبی را برای دبیران مطرح کردند و خواستار ارائه اطلاعات صحیح در زمینه نقشه خطرپذیری شدند و گفتند معلمان عزیز علاوه بر وظیفه آموزش وظیفه پرورش هم بر عهده دارند بنابراین باید در این زمینه هم اطلاعات خوبی برای دانش آموزان ارائه دهند و در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات موثری انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار