دومین همایش علمی و تخصصی ویژه مربیان تربیت بدنی و رابطین بهداشت مدارس

دومین همایش علمی و تخصصی ویژه مربیان تربیت بدنی و رابطین بهداشت مدارس گلبهار با حضور پور جاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سالن همایش شکوهی آموزش و پرورش گلبهار برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، دومین همایش علمی و تخصصی ویژه مربیان تربیت بدنی و رابطین بهداشت مدارس گلبهار چهارشنبه 11 بهمن با حضور پور جاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اعلمی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش، خمّر مدیراداره آموزش و پرورش گلبهار، کریمی نژاد معاون پرورشی و تربیت بدنی و ربیعی نژاد کارشناس تربیت بدنی منطقه گلبهار برگزار شد.
در ابتدای همایش کریمی نژاد معاون پرورشی و تربیت بدنی گلبهار ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان به بررسی مشکلات و راهکارهای آن در حوزه تربیت بدنی و سلامت پرداخت.
در ادامه خمّر مدیر اداره آموزش و پرورش ضمن تبریک دهه فجر به تببین اهمیت درس تربیت بدنی در حوزه سلامت و همچنین اهمیت تاسیس دهکده المپیک دانش آموزی شرق کشور در گلبهار پرداخت. وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مربیان تربیت بدنی و رابطین بهداشت خاطر نشان کرد: ما نگاه ویژه ای به تربیت بدنی در مدارس داریم و امیدواریم بتوانیم تجهیزات ورزشی منطقه گلبهار را بهبود بخشیم.
بعد از صحبت های ریاست اداره آموزش و پرورش دو نفر از حاضران به نمایندگی از حوزه ی مربیان تربیت بدنی و حوزه ی رابطین سلامت مدارس به بیان دیدگاه ها و مشکلات حوزه ی خود پرداختند سپس دکتر پور جاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در صحبت هایی اهمیت حوزه تربیت بدنی و سلامت را بیان کرده و به سوالات همکاران پاسخ دادند.
پورجاهد در ابتدای صحبت های خود بر اهمیت نقش دهکده المپیک دانش آموزی شرق کشور در گلبهار، در ارتقا سطح تربیت بدنی و سلامت منطقه گلبهار تاکید نمود و آن را از مهمترین و بزرگترین پروژه های استانی و کشوری معرفی کرد.
وی در ادامه توجه ویژه مربیان تربیت بدنی به بحث تربیت دانش آموز را لازم دانسته و افزود: محبوبیت دبیران تربیت بدنی به خاطر جنس کارشان است و این دبیران میتوانند از خود گذشتگی، محبت، کمک به هم نوع، کارگروهی و .... را از طریق تربیت بدنی به دانش آموزان بیاموزند. همچنین وی به آموزش زده شدن دانش آموزان پرداختند و بیان نمودند که دانش آموزان را باید به سمت مهارت آموزی در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و .... سوق دهیم.
پور جاهد معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل در ادامه به سوالات مطرح شده ی همکاران پاسخ دادند. وی در مورد اجاره سالن های ورزشی به بخش غیر دولتی عنوان کرد که سالن های ورزشی آموزش و پرورش در طول ساعات آموزشی باید در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و درآمد آن در باقی ساعات نیز صرف امور تربیت بدنی و سلامت شود.
وی در مورد مراقب بهداشت نیز بیان کرد که با توجه به این که گلبهار شهرستان محسوب نمیگردد لذا مراقبین بهداشت نیز به منطقه گلبهار تعلق نمیگیرد و این خانه های بهداشت هستند که باید کار را انجام دهند.
در پایان پور جاهد به بحث ابلاغ های غیر تخصصی پرداخت و این کار را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد که حوزه ی تربیت بدنی باید به دست معلمان و دبیران تربیت بدنی سپرده شود و کسانی که سواد تربیت بدنی ندارند نباید وارد این حوزه شوند تا آسیب های روانی و حرکتی در دانش آموزان به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار