دستیار وزیر ارتباطات: حمایت از کسب و کارها نیز در زمره حقوق شهروندان است

تهران (پانا) - دستیار وزیر ارتباطات حقوق شهروندان و حمایت از کسب و کارها را معیار اصلی در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت USSD ها دانست

کد مطلب: ۷۰۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

رضا اكبرى نورى؛ دستيار جهرمی وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات در امور حقوق شهروندى گفت: قطعا ادامه فعالیت یا عدم فعالیت USSD ها باید با در نظر داشتن حقوق شهروندان انجام شود. نباید و نمی توان با تصمیم های ناگهانى، بدون برنامه ریزی و بی توجه به حقوق شهروندان در دسترسی به امکانات و همچنین بی توجه به حقوق کسب و کارها از فعالیت هایی اینچنینى ممانعت به عمل آورد.
وی افزود: همچنین باید توجه داشت که این موضوع یک موضوع فنی است كه باید با تصمیمات فنی آن را حل كرد و نبايد بی توجه به اثرات آن، به جای حل مساله همواره صورت مساله را پاک كنيم. تصمیمات به این شیوه، فضای کسب و کار را نا امن می سازد و شهروندان را هم در برابر وضعیت های غیر مترقبه قرار می دهد.
به گفته اکبری نوری از آن جا که حمایت از کسب و کارها نیز در زمره حقوق شهروندان است، ایجاب می کند که شرکت ها و موسسات مرتبط با فعالیت هاى بستر USSD هر چه سریع تر نواقص وضعف ها را بر طرف کنند و حقوق شهروندان در دسترسی و حمایت از کسب و کارها، معیار هاى اصلی در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت USSD ها است.

لازم به ذکر است در دنیای امروز که تلفن همراه یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی بشر شده است. و با توجه به امکانات مهمی که بانکداری الکترونیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از کدهای ussd بر روی تلفن همراه به عنوان یکی از ضروری‌ترین روش‌ها تبدیل شده است که با استفاده از این روش بتوان به سادگی و بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه تنها باگرفتن چند عدد امکان انجام خدماتی همچون خرید شارژ پرداخت قبوض ،انتقال وجه و...رابه سهولت انجام داد.در واقع کدهای ussd این امکان را به کاربر می دهد تا درهر مکانی که امکان اتصال به شبکه موبایل موجود باشد بتوان به راحتی از این خدمات بهره جست.

تکنولوژی USSD
Ussd یک پروتکل استاندارد بین المللی و برگرفته از Unstructured Supplementary Service Data به معنای ارسال پیام از طریق کد دستوری یک روش ارسال پیام در شبکه GSM می‌باشد . این روش بر مبنای تعامل با سرور اپراتورهای موبایل ( Home Location Register ) استوار است. در این روش داده ارسالی به سرور بدون ذخیره سازی ، پاسخ داده می شود. به این روش اصطلاحاً Session- Based گویند، بدین معنی که بلافاصله پس از دریافت یک درخواست USSD از موبایل، یک ناحیه کاری توسط سرور برای درخواست رسیده ایجاد می شود و نرم افزار شروع به برقراری ارتباط با موبایل مربوطه می نماید. در این روش که بر مبنای منوبندی (Menu Based) می باشد، مشتری ابتدا با ارسال یک درخواست به شکل *…# به شبکه امکان مشاهده گزینه هایی را به صورت منویی دارد و با انتخاب شماره هر کدام از منوها و ارسال به سرور شبکه درخواست خود را مطرح می نماید و سرور شبکه با دریافت این شماره و با استفاده از ناحیه کاری ایجاد شده مراحل درخواست مشتری را به سمت مربوطه هدایت می نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار