فرماندار ايلام گفت:

حل مشکلات آموزش و پرورش در گرو مشارکت خانواده ها در فرآیند آموزش است

فرماندار ایلام گفت: حل مشکلات دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش با تعداد زیاد کارکنان در گرو مشارکت خانواده ها در فرآیند آموزش است.

کد مطلب: ۷۰۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، معروف بسطامی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ایلام اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش بعنوان زیر بنای توسعه کشور در جامعه بسیار حساس و مهم و از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و معلمان نیز در حد توان خود جهت رشد و تربیت نیروی ماهر و کارآمد تلاش می کنند .

بسطامی یادآور شد: همدلی و همزبانی مسئولان و نگاه مثبت آنان در همراهی با آموزش و پرورش از عواملی است که در موفقیت دانش آموزان نقش بسزایی دارد و رشد کمی و کیفی این حوزه مستلزم استفاده از نظرات و پیشنهادات سازنده کارشناسان و مسئولان در راستای بهبود وضع موجود آموزش و پرورش این شهرستان است .

وی تاکید کرد: باید در جهت افزایش آگاهی مردمی نسبت به اصل مشارکت و تبیین قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گام برداریم و نباید توقع داشت این مشکلات بدون حمایت و همکاری دیگر ارگان ها رفع شوند .

بسطامی یکی از مشکلات مدارس ایلام را فرسودگی اعلام کرد و افزود: برخی از مدارس شهرستان ایلام فرسوده است که با توجه به زلزله اخیر سرپل ذهاب دچار خسارت هایی شده و دانش آموزان به مکان دیگری منتقل شده اند که بهسازی و مقاوم سازی این مدارس یک ضرورت و نیازمند رسیدگی بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در آموزش و پرورش شهرستان فضای فرسوده فیزیکی مدارس است گفت: برای مرمت و بازسازی این مدارس با برآورد میزان خسارت و تزریق اعتبار بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی برطرف می شود .

بسطامی با بیان اینکه طرح ها و پروژه های سال 97 باید اولویت بندی شوند، گفت: پروژه های نیمه تمام و اولویت دار آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرند و برای کاهش آسیب های اجتماعی و انحرافات بخصوص در حاشیه های شهر باید با یک راهکار منطقی بر اساس اولویت و عدالت در توزیع امکانات و رفاهیات وارد کار شوند .

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است و باید از ظرفیت خیرین برای حل مشکلات فضاهای آموزشی و تجهیز آن استفاده کرد .

بسطامی با اشاره به تشکیل منظم جلسات و ارتقای کیفیت مصوبات شوراهای آموزش و پرورش، یادآور شد: استفاده از ظرفیت و توانمندی کارشنان و مسئولان همچنین به کارگیری راهکارهای منطقی و مناسب جهت تقویت ارتباط شوراهای آموزش و پرورش با سایر دستگاهها و نهادها در دستور کار قرار گیرد .

فرماندار ایلام به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای دهه مبارک فجر باید نوآورانه و در راستای تبیین و آگاه‌سازی آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان باشد .

بسطامی خواستار برنامه‌ریزی و هماهنگی کامل دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های دهه فجر سال جاری شد و تصریح کرد: فرصت دهه فجر را برای بیان و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مغتنم شمرد وهر سال از سال قبل باشکوه تر برگزار شود و از مردم و دانش آموزان و جوانان برای اجرای این برنامه ها کمک گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار