معاون استانداری ایلام:

زیرساخت های مرز چیلات برای اربعین ۹۷ مهیا می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: تلاش تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی تکمیل زیرساخت های مرز چیلات تا اربعین ۹۷ است.

کد مطلب: ۷۰۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، ایوب درویشی در بازدید از بازارچه مرزی چیلات اظهار داشت: گستردگی مرز ۲۲۰ کیلومتری دهلران با کشور عراق شرایط را برای تقویت مبادلات تجاری و بازرگانی در این نقطه فراهم کرده است که باید از این ظرفیت منحصربفرد استفاده شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امنیت بسیار مطلوبی نیز در دوسوی مرز برقرار بوده و قرابت های فرهنگی و دینی میان مردمان این استان با استان های هم مرز عراقی برقرار است.

معاون استانداری ایلام تاکید کرد: یکی از مهم ترین عوامل در تقویت کسب و کار در مرزها ایجاد بازارچه های مرزی است که می تواند در معیشت مرزنشینان و جلوگیری از مهاجرت انها به شهرها تاثیر بسزایی داشته باشد.

درویشی اضافه کرد: مرز چیلات در کنار مرز مهران می تواند به سکوی پرتاب استان در حوزه صادرات تبدیل شود ولی تاکنون نتوانسته ایم از این استعداد که به حالت بالقوه مانده بهره برداری کنیم.

معاون استانداری ایلام گفت: مرز چیلات در ایام اربعین می تواند به عنوان مرز کمکی مورد استفاده قرار گیرد و در تلاش هستیم تا قبل از اربعین ۹۷ زیرساخت های این مرز را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: در کنار مرز چیلات مسئولان استان از توسعه مرز چنگوله نیز غافل نشده و در تلاش هستیم زمینه ابجاد بازارچه در این مرز را نیز فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار