مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

همه شهرهای کردستان به سالن سینما مجهز می‌شوند

سنندج (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با یادآوری اینکه چهار شهر استان فاقد سینما یا سالن اکران فیلم هستند اعلام کرد تا شش ماه آینده همه شهرهای استان به سینما یا سالن اکران فیلم مجهز می‌شوند.

کد مطلب: ۷۰۶۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، جلال قلعه شاخانی دیروز (شنبه،7 بهمن) در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان با تاکید بر اهمیت حوزه فیلم و سینما اظهار کرد: یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توجه بیشتر و جدی تر به حوزه سینماست.

وی بیان کرد: متاسفانه اکنون چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و سروآباد در استان کردستان فاقد سینما و یا سالن اکران فیلم هستند که بنا داریم تا شش ماه آینده تمامی شهرهای استان را به سالن سینما و اکران فیلم مجهز کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان حمایت از بخش تولید فیلم را نیز یکی دیگر از اولویت های این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: طی تفاهمنامه منعقد شده با انجمن سینما جوان، از تولید چهار فیلم کوتاه و یک فیلم مستند با اختصاص اعتبارات لازم حمایت خواهیم کرد.

قلعه شاخانی با بیان اینکه استان کردستان یکی از قطب های جریان‌ساز فرهنگی و هنری در کشور است، گفت: درصددیم که نقش فرهنگی استان کردستان را در کشور پررنگ‌تر کنیم و به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان ینکه استعدادهای بسیاری در حوزه فیلم و سینما در استان کردستان وجود دارد، اعلام کرد: طی تفاهمنامه منعقد شده با سازمان سینمایی، قرار است سال آینده جشنواره بین‌المللی فیلم کُردی را هم در استان کردستان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه، حمایت از بخش نمایش خانگی را نیز یکی دیگر از رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و افزود: در زمینه آموزش و بسترسازی برای بخش نمایش خانگی درصدد انجام فعالیت‌هایی هستیم و از این بخش بیشتر حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون انجمن سینما جوان در شهر سنندج مشغول به فعالیت است و در آینده نزدیک نمایندگی انجمن سینما جوان در یکی دیگر از شهرهای استان کردستان راه اندازی خواهد شد.

قلعه شاخانی در پایان به اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها از 13 تا 22 بهمن در سینما شیدای سنندج اکران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار