معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین؛

جلسه هماهنگی با کارشناسان مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی برگزار شد

در راستای هماهنگی طرح ها و برنامه های اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی جلسه ای با حضور معاونت تربیت بدنی اداره کاآموزش و پرورش قزوین ، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ، معاونت پرورشی و تربیت بدنی الموت غربی و کلیه کارشناسان و رابطین نواحی و مناطق در سالن کنفرانس معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۶۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم از حضور فعال کارشناسان و رابطین نواحی و مناطق جهت پیگیری برنامه های اداره مراقبت تقدیر وتشکر نمودند.

عین الله صادقی اصل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزايش دانش و آگاهي دانش آموزان، والدین و کارکنان به عنوان گروه هاي هدف در زمينه پيشگيري را از اولویت های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد : پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، رفتار هاي پرخطر، عدم گرایش به مصرف مواد مخدر در بين دانش آموزان و همچنین ارتقاي توانمندي هاي رواني - اجتماعي گروه هاي هدف در زمينه مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي از اهداف مهم این اداره می باشد.

صادقی افزود: فراگیری آموزش مهارت های زندگی کمک می کند تا دانش آموزان هم در جنبه های آموزشی و هم جنبه های پرورشی رشد و ارتقاء یابند و نسبت به بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون باشند.

در ادامه سیدمحمد میرباقری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کارشناسان این حوزه به بیان طرح ها و برنامه های سال جاری اداره مراقبت به شرح ذیل پرداختند:

طرح های چهارگانه (مراقبت از خود- مهارت های مقابله ای -مدارس عاری از خطر - مدارس مراقب اجتماع محور) توانمند سازی همزمان والدین ، کارکنان و دانش آموزان (بند 1 تفاهم نامه ) ، مداخلات آموزشی ، حمایتی و روانی اجتماعی ، کارگاه والدین ، کارگاه کارکنان ، جشنواره نوجوان سالم ، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

میر باقری همچنین اعلام کرد: جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم طبق سنوات گذشته اجرا خواهد شد که علاوه بر کلیه رشته های جشنواره 2 رشته تئاتر و نمایش اضافه شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار