آغاز اکران 55 اثر منتخب چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در استان فارس

شیراز ( پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در افتتاحیه مروری بر آثار چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد این جشنواره را فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان دانست تا با بهره گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت هنری خود، بر اساس نیاز جامعه به تولید محتوا دست زنند.

کد مطلب: ۷۰۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

حمید رضا آذری گفت: یکی از اهدف مهم نظام تعلیم و تربیت ایجاد تغییر رفتار و نگرش در خروجی خود یعنی دانش آموزان فارغ التحصیل است که می تواند موجب تحول در جامعه شود .

وی با تاکید بر اینکه یادگیری زمانی موثر است که موجب تغییر رفتار شود، افزود: یکی از روش‌های تغییر رفتار در دانش آموزان بهره گیری از ظرفیت هنر و بویژه هنر نمایش است، چرا که فیلم بیشتر از روش سخنرانی و شنیداری می تواند موجب یادگیری و پایداری آن شود .

وی با بیان اینکه این جشنوراه همواره مورد استقبال بسیاری از دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس بوده است، گفت: جشنواره فیلم رشد فرصت مناسبی است برای دانش آموزان تا با بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت هنری خود، بر اساس نیاز جامعه به تولید محتوا دست زنند .

وی ابراز امیدواری کر تا بتوان به دور از روش های سنتی همانند سخنرانی، با تکیه بر پیشرفت های حاصل شده و با بهره گیری از روش های نوین و همچنین هوشمند سازی مدارس ،به سمتی حرکت کرد تا دانش آموزان علاقه مند به حضور در کلاس درس شوند.

رئیس گروه بررسی محتوا ی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، در مجموع 1257 اثر هنری در قالب مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در 10 محور به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال شد .

یزدان دشتیان با ببان اینکه "در بخش بین الملل این جشنواره 37 کشور از سراسر دنیا نیز شرکت داشتند " افزود: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 261 اثر برای داوری توسط داوران جشنواره انتخاب شده است که سه اثر از این آثار متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان فارس است.

وی افزود: در بخش فرهنگیان فیلمساز، فیلم مستند مدیر مدرسه توسط عبدالرحمن آقایی به این جشنواره ارسال شده بود که در بخش پایانی این جشنواره ضمن کسب رتبه اول ، موفق به دریافت تندیس زرین، لوح افتخار و جایزه نقدی شد و فیلم فیلم همکار فرهنگی ،خانم خرمندار نیز که با موضوع سواد آموزی تهیه شده بود ،توانست به مرحله داوری پایانی این شجنواره راه یابد .

دستیان در ادامه افزود: در بخش دانش آموزی نیز داستان کوتاه" پدر بذر بود" اثر ماندانا هوشمندیان، دانش آموز هنرستان نمونه دولتی مهر ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، ضمن کسب رتبه سوم در این بخش موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره نیز شد .

رئیس گروه بررسی محتوا ی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش فارس در ادامه افزود: از 30 دی ماه تا 4 بهمن ما ، 55 اثر منتخب این جشنواره در 40 منطقه آموزش و پرورش فارس برای دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیای آنها پخش خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار