معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین؛

جلسه هماهنگی برگزاری دوره ضمن خدمت درس پژوهی

معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش های ضمن خدمت اگر در راستای نیازهای واقعی کارکنان تدوین و اجرا شود، نه تنها عملکرد کارکنان و سازمان را بالا می‌برد، بلکه بهبود مهارت‌های مدیران، و افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۷۰۴۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، خیرالله رحمانی افزود: آموزش ضمن خدمت در حقيقت يكي از راه هاي اصولی و منطقی هدايت تلاش های كاركنان در سازمان است و باعث بكارگيري استعداد‌هاي نهفته، به كاراندازی قدرت تخيل و به وجود آمدن حس انعطاف پذيري فكري لازم خواهد شد .

وی اظهار کرد: همان گونه كه جوامع بشري از سنتي بودن به صنعتي شدن و از صنعتي بودن به فراصنعتي شدن گام بر‌مي‌دارند، علوم و فنون و تكنولوژي هم رو به تكامل ، دگرگوني و پيشرفت است.

رحمانی افزود: آموزش های ضمن خدمت یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی بوده و ضامن ارائه مناسب خدمات، به خصوص در سازمان‌های خدماتی و دولتی می‌باشد که چنانکه منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی کارکنان تدوین و اجرا شود، نه تنها عملکرد کارکنان و سازمان را بالا می‌برد، بلکه بهبود مهارت‌های مدیران، افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت.

این مسئول گسترش فرهنگ یادگیری مشارکتی در مدارس، آموختن از یکدیگر ، تغییر روش های قدیمی یادگیری، معرفی درس پژوهی به عنوان مدلی اثر بخش برای پژوهش در مدرسه و ارتقاء و توسعه ی دانش حرفه ای معلمان را از اهداف این دوره بیان نمود.

وی گفت فراگیران در این دوره:

با مفهوم درس پژوهي و درس كاوي آشنا می شوند .

با منابع موجود در رابطه با درس پژوهي در ايران آشنا می گردند .

با مورد كاوي درس پژوهي در چند كشور آشنا یی پیدا می کنند .

از درس پژوهي براي بهسازي آموزش و غني سازي يادگيري استفاده می كنند .

با روش هاي مطالعه و پژوهش و توليد دانش در فرايند درس پژوهي آشنا می گردند .

با چرخه درس پژوهي آشنا می شوند .

مهارت تشخيص مسئله و انتخاب موضوع درس پژوهي را داشته باشند .

مهارت مشاهده در فرايند درس پژوهي را داشته باشند .

مهارت سهيم شدن در نتايج و گزارش نويسي در درس پژوهي را كسب كنند .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: درس پژوهی یک رویکرد توسعه ی حرفه ای است که در آن ، معلمان با یکدیگر در تدوین طرح درس، طراحی آموزشی، اجرا و عملیاتی کردن همه ی عناصر یاددهی - یادگیری مطابق با هدف های برنامه های درسی و مشاهده ی نتایج مشارکت دارند.

رضا طاهرخانی خاطر نشان کرد: معلمان در این مسیر با جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه ی دستیابی دانش آموزان به یادگیری، با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنند، تا نسبت به رفع مشکلات اصلاح روش ها و تدریس ناکارآمد به نتیجه ی واحدی برسند، وزمینه ی پیشرفت تحصیل دانش آموزان را فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار