با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان :

نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان کردستان به منظور بررسی وضعیت امنیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان مدارس دخترانه مناطق حاشیه شهرسنندج در سالن اجتماعات آموزش وپرورش کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۷۰۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، در ابتدای این نشست ارشدی مدیر کل اموراجتماعی وفرهنگی استانداری کردستان با اشاره به اهمیت کمیسیون و ضرورت پرداختن به این بحث مهم خصوصا درآموزش وپرورش ، سیستم آموزشی را نظامی با قداست دانست که با تقویت این نظام ساختارسایر نظام های اجتما عی تقویت خواهدشد.

وی درادامه برنقش کلیدی معلمان به عنوان افرادی در جامعه که بالاترین رتبه در طبقه بندی سرمایه های اجتماعی را دارا هستند، افزود : با توانمند سازی معلمان و همسو کردن اولیای دانش آموزان درمدارس شاهد ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان درمدارس خواهیم بود.

ارشدی همچنین خواستار ارائه طرح استانی راه کارهای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان از سوی امور بانوان آموزش وپرورش با مشارکت کلیه دستگاههای عضو کمیسیون شد.

درادامه نشست لیلا حیدری مشاور اموربانوان آموزش وپرورش استان نیز گزارشی از اقدامات معاونتها و واحدهای مرتبط اداره کل با بحث امنیت اجتماعی واخلاقی را ارائه کرد و مهم ترین تمهیدات امنیتی اخلاقی واجتماعی را خطرات فضای مجازی و عدم مراقبت و نظارت والدین بر دانش آموزان ، مشکلات رفتاری فرا گیر وکاهش نمرات امتحانی به تبع حضور مداوم و مدیریت نشده در فضای مجازی ، مشکلات پیش روی دختران پس از خروج از مدارس و عدم نظارت کافی در این خصوص نام برد و خواستار توجه جدی مسئولین امر به مشکلات دانش آموزان دختر شد.

هم چنین خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل نیز خواستار هم افزایی ومشارکت سایر نهادها با آموزش وپرورش شد و افزود : با مقصر دانستن آموزش وپرورش و قضاوتهای بدون آگاهی و عدم تخصیص اعتبارات کافی به آموزش وپرورش و همچنین عدم همراهی والدین دانش آموزان با مدارس ، یقینا آموزش وپرورش به تنهایی قادر به رفع مشکلات وآسیبها نخواهد بود .

درادامه جلسه اعضای کمیسیون خواستار حضور کارشناسان ومشاوران توانمند سایر ارگانها ازجمله بهزیستی ونیروی انتظامی در مدارس به جهت ارائه آموزش های تخصصی وکاربردی در زمینه کاهش آسیب ها به دانش آموزان شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار