فرمانده انتظامی ماکو خبر داد:

کشف 340 هزار نخ سیگار قاچاق در ماکو

​فرمانده انتظامی ماکو گفت: 340 هزار نخ سیگار قاچاق با مارک‌های مختلف در ماکو کشف شد.

کد مطلب: ۷۰۳۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، میرحیدر شفیعی فرمانده انتظامی شهرستان ماکو امروز در ارتباط با کشف سیگارهای قاچاق در این شهرستان اظهار کرد: پس از اینکه اخباری مبنی بر دپوی تعدادی سیگار قاچاق در یکی از انبارهای شهرستان ماکو به دست ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان رسید آنها برای تعیین صحت و سقم این خبر پیگیری این موضوع را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته محل مورد نظر شناسایی شد، افزود: با کسب مجوز قضایی ماموران اقدام به ورود به محل دپو کرده و آن را مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی‌ها ماموران انتظامی موفق شدند 40 هزار نخ سیگار قاچاق خارجی کشف کنند.

این مقام مسئول با اشاره به ارزش ریالی این سیگارهای قاچاق ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این سیگاهاری قاچاق 160 میلیون ریال برآورد شده است که همه این سیگارها ضبط و به انبار نیروی انتظامی انتقال داده شد تا مراجع قضایی در مورد آنها اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی منتقل شد، تصریح کرد: امسال میزان کشفیات سیگار قاچاق در ماکو افزایش یافت و به دلیل مرزی بودن این شهرستان قاچاقچیان این شهر را برای عبور اجناس قاچاق خود انتخاب می‌کنند که در موارد بسیاری در کمین نیروهای پلیس می‌افتند.

شفیعی از کشف سیگارهای قاچاق در یک عملیات دیگر در ماکو خبر داد و اضافه کرد: این عملیات زمانی صورت گرفت که خبری مبنی بر اینکه تعداد زیادی سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف در یکی از انبارهای شهرستان توسط یک فرد قاچاقچی دپو شده است.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی مکان دپو اقدامات لازم برای اخذ مجوز قضایی برای ورود به انبار صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل دپو 300 هزار نخ سیگار قاچاق و 86 ثوب البسه قاچاق کشف شد که بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه 360 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی ماکو عنوان کرد: علاوه بر ضبط سیگارهای قاچاق یک نفر مرتبط با این پرونده دستگیر و برای سیر قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار