در نشست مشترک اداره کل کتابخانه ها با نهضت سوادآموزی مطرح شد؛

تشکیل حلقه های کتابخوانی ویژه کم سوادان در کتابخانه های عمومی استان قم

قم (پانا) - در نشست مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با نهضت سوادآموزی استان، تشکیل حلقه های کتابخوانی ویژه کم سوادان و نوسوادان در کتابخانه های عمومی مطرح شد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

نشست نشست مشترک اداره کل کتابخانه ها و نهضت سوادآموزی با حضور وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی و حجت الاسلام محمدرضا قاسمی معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

در این نشست، میرزایی با تشریح خدمات و فعالیت کتابخانه های عمومی بر ایجاد تعامل و همکاری های دوجانبه در راستای اهداف مشترک فرهنگی تاکید کرد و افزود: کتابخانه ها با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای جذب نوسوادان، کم سوادان برخوردار هستند.

میرزایی با اشاره آمادگی اداره کل کتابخانه ها استان در تشکیل نشست های دورهمی با کتاب، تصریح کرد: تشکیل نشست های دورهمی با کتاب و همچنین برگزاری نشست های کتاب خوان و نقد، می تواند فرصت مطالعه مفید را برای نوسوادان و کم سوادان در کتابخانه ها فراهم کند.

معاون اداره کل کتابخانه ها اظهار داشت: در سال های گذشته کتاب هایی ویژه کم سوادان، در اختیار کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار با هدف تشویق به امر خواندن و سوادآموزی قرار گرفت، که مورد استقبال بانوان خانه دار نیز واقع شد. وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تفاهم نامه ای مشترک و راه اندازی بخش هایی ویژه نوسوادان با منابعی قابل استفاده برای این عزیزان، گامی موثر و روبه جلو در حوزه ترویج کتاب برداریم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با اشاره به وجود 300 هزار کم سواد در قم، افزود: متاسفانه ما با خلاء کتاب های مناسب برای نوسوادان عزیز در کتاب فروشی ها، انتشارات و... روبه رو هستیم که حتی اهالی قلم و فرهنگ نیز از این موضوع غافل شده اند.

وی تصریح کرد: کم سوادان هم می توانند مانند دیگر اقشار جامعه از قشرهای تاثیرگذار و مهم در ترویج فرهنگ مطالعه باشند. چراکه یکی از ضرورت های گسترش کتابخوانی، همگانی کردن آن است. به گونه ای که همه درگیر این امر مهم بشوند و نیاز به مطالعه را از دغدغه های اصلی زندگی خود بدانند.


معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: نشست کتاب خوان از طرح های موفق در ترویج گفتمان مطالعه است؛ از این رو نهضت سوادآموزی استان علاقمند است نشست کتاب خوانی ویژه کم سوادان و نوسودان را با هدف ایجاد عادت به مطالعه، جذب به کتابخانه و معرفی چهره های موفق سوادآموزی، برگزار کند.

قاسمی نیا در ادامه یادآور شد: از آنجا که زکات علم نشر آن است؛ کتاب هایی کاربردی با رعایت اصول ساده نویسی و درست نویسی، ویژه کم سوادان به ابتکار نهضت سوادآموزی استان تولید و منتشر شده که مورد استقبال سوادآموزان عزیز نیز قرار گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: نهضت سوادآموزی در حال حاضر با اجرای طرح حقله های کتابخوانی پیشرو در جذب نوسوادان و کتابخوانان بوده است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همگانی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه، به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه کتاب جامه عمل بپوشانیم.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار