در پنجمین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر رخ داد

از سکوت زانیار خسروی به احترام دریانوردان تا اجرای قطعات ماندگار استاد جواد معروفی

تهران(پانا) - در اجرای بخش پاپ پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر 10 گروه موسیقی به روی صحنه رفتند.

کد مطلب: ۷۰۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

در روز پنجم سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر سمفونیک ایران/ اتریش (آیسو) در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت. این کنسرت در دو بخش به صحنه رفت که در بخش اول کنسرتو ویولا در سل ماژور اثر جورج فیلیپ تلمان، کنسرتیو کلارینت اثر جوزپه تارتینی و کنسرتو فلوت در سل ماژور «لا نوته» اثر آنتونیو ویوالدی اجرا شد و بخش دوم به اجرای قطعاتی چون دن کیشوت اثر فرانچسکو کنتی، آلبا کرنلیا اثر فرانچسکو کنتی، موسیقی مدرسه شمشیربازی اثر یوهان هاینریش شملتزر، سوئیت برای ارکستر زهی و کنتینو اثر یوهان یوزف فوکس اختصاص داشت. در این کنسرت نیز دانیال جورابچی به عنوان کنسرت مایستر و مازیار یونسی به عوان مدیر هنری حضور داشتند.

اجرای دوم تالار وحدت به ارکستر مهر به سرپرستی ناصر ایزدی و خوانندگی امیر رفعتی و محمد صرفه جو اختصاص داشت. در این اجرا قطعاتی از زنده یاد جواد معروفی و انوشیروان روحانی به اجرا در آمد. اجرای دونوازی پیانو بردیا صدرنوری و ویولن حامد ابراهیمی بخش دیگر کنسرت ارکستر «مهر» در جشنواره موسیقی فجر بود.

گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد و گروه امیر جاهد با همراهی بهرام ساعد و علی یاری پور در سالن رودکی به صحنه رفتند.

موسیقی نواحی در برج آزادی میزبان هواداران خود بودند. گروه نیمه امیر شکاری از بوشهر و گروه عاشیق لار آذربایجان دو گروهی بودند که در این شب به روی صحنه رفتند. برج آزادی از وزهای ابتدایی جشنواره میزبان بخش نواحی جشنواه بود و از امشب به بخش تلفیقی اختصاص پیدا می کند و گروه های این بخش به صحنه می روند.

در فرهنگسرای نیاوران کوارتت کلنکه آلمان در سانس اول به اجرای برنامه پرداختند و اجرای دوم این سالن به دونوازی هادی منتظری و مسعود حبیبی اختصاص داشت. در کنسرت گروه آلمانی، چهار هنرمند آلمانی آنه‌گرت کلنک نوازنده ویولن یک، به‌آته هارتمن نوازنده ویولن دو، ایوونه اوله‌مان نوازنده ویولا و روت کالتن هویزر نوازنده ویولن سل به هنرنمایی پرداختند.

بخش پاپ این روز جشنواره به اجرای زانیار خسروی و سینا شعبانخانی اختصاص داشت. کنسرت زانیا خسروی با هم خوانی «معرفتت گیر منفعتت بود» آغاز شد و این خواننده در اجرای خود ۳۰ ثانیه به احترام دریانوردان سکوت کرد. «می‌دونستم میری»، «جاذبه»، «فکر بکر»، «هی تو»، «اگه می‌موندی»، «تو نباشی»، «چشمای رویایی»، «حس کمیاب»، «نه نمیشه»، «ریسک»، «شدی همه دنیام»، «حسودیم می‌شه»، «بدون تو»، «من میلیونر نیستم»، «طفره نرو»، «دستی دستی» قطعاتی بودند که که در این کنسرت اجرا شد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر 20 تا 30 دی ماه میزبان مخاطبان خود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار