در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

توسعه تهران از مناطق جنوبی پایتخت؛ شورا به موضوع فرونشست ورود کرده است

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه اگر قرار است رشدی در تهران رخ دهد از مناطق 18 اتفاق می‌افتد، گفت رشد تهران در سال‌های گذشته در منطقه 22 اتفاق افتاد و اکنون این ظرفیت فقط در منطقه 18 وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه تهران از مناطق جنوبی پایتخت؛ شورا به موضوع فرونشست ورود کرده است

محمد جواد خسروی در گفت‌وگو با پانا درخصوص برنامه‌ریزی برای رونق ساخت‌وساز در منطقه 18 با وجود چالش فرونشست در این منطقه گفت:‌ «بحث فرونشست بحث جدی است اما افق جمعیتی منطقه 18 بیش از 600 هزار نفر پیش‌بینی شده که اکنون نزدیک به 400 هزار نفر در این منطقه سکونت دارند در کنار این زمین‌هایی که در این منطقه قابلیت بارگذاری دارد بسیار است.»

وی ادامه داد: «یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره افتاد استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده 5 برای مناطق جنوبی تهران است، موضوعی که در این دو سه هفته اخیر مطرح شده این بود که بیشترین سهم را مناطق شمالی تهران از آرای کمیسیون ماده 5 دارند اما تعداد مصوبات را فقط نگاه نکنیم. اگر به متراژ توجه کنیم منطقه 18 حدود یک میلیون مترمربع از ظرفیت کمیسیون ماده 5 را برای زمین‌های منطقه استفاده کرده است. بنابراین اگر قرار است رشدی در تهران رخ دهد از مناطق 18 اتفاق می‌افتد. در سال‌های گذشته منطقه 22 بود و اکنون این ظرفیت فقط در منطقه 18 وجود دارد. در کنار اینها موضوع فرونشست هم موضوع جدی است که کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هم ورود کرده است.»

خسروی درخصوص پروانه ساخت اولین TOD در پایتخت هم گفت:‌ «فکر می‌کنم این پروانه تا چند روز آینده نهایی شود، مشکلاتی درخصوص بارگذاری‌ها ایجاد شده بود که حل شد، این پروانه به توسعه حمل‌ونقل عمومی در منطقه 18 هم کمک می‌کند و قرار است بخشی از درآمدهای ناشی از این پروانه برای توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه هزینه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار