برگزاری جلسه مدرسین کلاس های آموزش خانواده در شهرستان ایوان

جلسه مدرسین آموزش خانواده با حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایوان و مدرسین این کلاس ها در محل دفتر این مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، جلسه مدرسین کلاس های آموزش خانواده با حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایوان و مدرسین این کلاس ها در محل دفتر این مدیریت برگزار گردید.

پناهی مدیر آموزش وپرورش ایوان در مورد اهمیت کلاس های آموزش خانواده عنوان کرد :برنامه آموزش خانواده، ابعاد گسترده ای دارد و در بردارنده بخش هایی هم چون تهیه محتوای آموزش خانواده، تربیت مدرسان آموزش خانواده و ایجاد ساختارهای مناسب جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزش خانواده می باشد. انجمن اولیا ومربیان برای آموزش خانواده اهمیت زیادی قائل است به طوری که هر یک از اجزا و بخش های آن به مثابه یک برنامه تلقی می شود برای پیشبرد آن نیاز خانواده یک نهاد و واحد اجتماعی و مطابق با نیازهای فطری هر فرد در هر جامعه و فرهنگ است و حفظ استحکام و قوام آن نیز محتاج تلاش و همفکری همه اندیشمندان مسئول و دانشمندان علوم انسانی و تربیتی است.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های دنیای امروز، انفجار علم و دانش در همه حوزه ها و تاثیر ژرف آن در زندگی فردی و اجتماعی می باشد که به تناسب این گسترش علوم، حیات روانی انسان ها پیچیدگی می یابد و برای شناخت بهتر انسان ها نسبت به یکدیگر در مناسبات اجتماعی که خانواده بارزترین و عمیق ترین نمونه ی آن است، محتاج به علم و دانشی بیش از گذشته هستیم.

وی ادامه داد: اولیا نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان خود برعهده دارند و مدرسین باید اولیا را در مورد امورات مهم زندگی و چگونگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجیه نمایند و نقش و تاثیر آسیب های اجتماعی برای اولیا بازگو شود.

در ادامه این جلسه مدرسین کلاس های آموزش خانواده در مورد چگونگی تشکیل این کلاس ها و موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار