هنرستان 8کلاسه قلم چی در اشترینان به بهره برداری رسید

خرم‌آباد (پانا) - در مراسمی با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، رئیس بنیاد خیریه علمی آموزشی قلم چی ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هنرستان 8کلاسه قلم چی در زمینی به مساحت 4هزارو 500متر مربع و اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۹۸۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

خدانظر دریکوند در این مراسم كه با حضور مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان ، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان ، جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد ، افزود : این هنرستان در 2طبقه ، 8کلاس درس ، 3هزارو 542متر مربع زیر بنا ، 7کارگاه مجهز و پیشرفته با جدیدترین امکانات کارگاهی و 2آزمایشگاه احداث شده و با احداث این هنرستان بیش از 100هنرجو از امکانات مناسب آموزشی و کارگاهی بهره مند می شوند .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 680 مدرسه در سطح استان نیاز به مقاوم سازی دارند، خاطر نشان کرد: مدارس استان ازنظر فضا ،تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی نیازمند حمایت خیرین حقیقی و حقوقی است .
دریکوند ادامه داد : درصورتی تخصیص اعتبارتجهیزات گرمایشی مدارس لرستان به موقع انجام شود درطی هشت سال سیستم گرمایشی مدارس با سیستم گرمایشی مرکزی استاندارد خواهد شد.
وی تاکید کرد : با توجه به اینکه دولت به تنهایی توانایی تامین اعتبارحوزه مدرسه سازی را ندارد خیرین مدرسه سازباید دراین امر دولت را یاری دهند.

دریکوند با اشاره به لزوم هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای اضافه کرد : بر اساس برنامه پنجم توسعه می بایست تا سال 1400 ، پنجاه درصد از دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند که در استان لرستان تاکنون قریب به 30 درصد از دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش جذب هنرستانها شده اند .

وی در ادامه سخنان خود حضور خیرین مدرسه ساز را در امر مقدس مدرسه سازی ارزشمند و مقدس برشمردو گفت : نشاند ن لبخند رضایت بر لبان دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردارو فراهم کردن بستر مناسب برای اعتلای علمی و فرهنگی آنان کاری ارزشمند است که جز معامله با خداوند نام دیگری بر آن نمی توان نهاد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار