مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج :

بیسوادی ننگ است و با سوادی موجب فخر

سنندج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در هفتمین روز از گرامیداشت هفته سواد آموزی در جمع نماز گزاران مسجد جامع شهر سنندج گفت: بیسوادی ننگ است و با سوادی موجب فخر.

کد مطلب: ۶۹۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

در هفتمین روز از گرامیداشت هفته سواد آموزی محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با حضور در جمع نماز گزاران مسجد جامع شهر سنندج ضمن تبریک هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: هدف از تشکیل نهضت سوادآموزی مقابله با معضل بیسوادی در ایران بود .

وی افزود: دین مبین اسلام همواره پرچمدار توسعه دانش و آگاهی بوده است و آیه های متعدد قرآنی بر این امر تاکید دارد و یکی از حقوق اصلی انسان ها برخورداری از امر آموزش می باشد.

کنعانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بر اساس سر شماری نفوس و مسکن سال 95 در استان کردستان بیش از 82 هزار نفر به صورت خود اظهاری اعلام کرده اند که بیسواد هستند و این بیسوادان در رنج سنی 10الی 49 سال می باشند و از این تعداد بیش از دو سوم آنها زنان می باشند و این وضعیت می طلبد که تلاش بیشتری در جهت رفع بیسوادی در شهر سنندج بنماییم. در سال گذشته هزار و 600 نفر در کلاس های سواد آموزی شرکت کرده و باسواد شده اند امسال هم مقرر شده است همین تعداد تحت پوشش قرار گیرند. شهر سنندج در سال گذشته از لحاظ آموزش سواد به بیسوادان رتبه اول استان را کسب کرده است که این می تواند دستاورد بزرگی محسوب شود و انشاالله با حمایت مردم و مسئولین و همچنین روحانیون معزز و علمای شهر سنندج بتوانیم در چند سال آینده با انجام این مهم معضل بیسوادی را در سنندج ریشه کن کنیم.

وی با بیان این مطلب که سواد با مسایل اجتماعی،اقتصادی و... ارتباط نزدیک دارد و اگر افراد سواد داشته باشند آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش، رعایت حقوق دیگران،توسعه اقتصادی و ... افزایش خواهد یافت از ارگانهای که در این مسیر آموزش و پرورش را یاری داده اند به ویژه بخشداری ها،بهزیستی،کمیته امداد و مرکز بهداشت که تلاش بیشتری در جهت شناسایی و معرفی افراد بیسواد کرده اند، تقدیر کرد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در بخش پایانی سخنان خود گفت: مبادی بیسوادی بسته شده است و در شهر و روستا تمامی دانش آموزان چه دانش آموزان عادی و چه دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت آموزش قرار گرفته اند و هیچ دانش آموز شش تا هفت ساله ای وجود ندارد که از مدرسه محروم باشد و اگر دانش آموزی توسط اولیاء از تحصیل محروم شود قانون این اجازه را داده که ضمن برخورد با آن ولی، دانش آموز به کلاس درس هدایت شود.ما مبادی بیسوادی را با این روش بسته ایم امیدواریم این تعداد افراد بیسوادی هم که در جامعه باقی مانده اند در آینده باسواد شوند زیرا این وضعیت زیبنده جامعه اسلامی نمی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار