معاون ابتدایی شهرستان‌های استان تهران: اجرای برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی از اولویت‌های مهم است

تهران (پانا) - معاون ابتدایی شهرستان‌های استان تهران اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را از اولویت‌های مهم این استان دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی شهرستان‌های استان تهران: اجرای برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی از اولویت‌های مهم است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد احسانی گفت: اجرای برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی در راستای توسعه عدالت آموزشی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از اولویت‌های مهم شهرستان‌های استان تهران است.

وی ضمن تاکید بر مشارکت فعال‌تر مدیران مناطق، مدیران مدارس و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس، شوراهای اسلامی شهرها و روستا و شوراهای آموزش و پرورش مناطق و خیرین مدرسه یار از جمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل بهره برد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های مختلف محلی و استانی مبنی بر معرفی کودکان ایرانی فاقد مدارک هویتی ( 6تا18 سال) به فرمانداری‌های سراسر استان یاداور شد: با عملی شدن این برنامه تعداد 65 دختر و 74 پسر و در مجموع 139 نفر موفق به دریافت معرفی‌نامه شدند که در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل شدند.

احسانی ادامه داد: تعداد 69 نفر به علت عدم مراجعه به فرمانداری‌ها در زمان مقرر، موفق به دریافت معرفی‌نامه نشدند که با اطلاعیه این اداره کل و به استناد به ماده 33 آیین‌نامه اجرایی مدارس و شرایط ذکر شده در این ماده و مساعدت کمیسیون‌های خاص آموزش و پرورش مناطق، آن ها نیز از نعمت تحصیل برخوردار شدند.

این مقام مسئول ضمن معرفی 142 دانش‌آموز دختر جذب شده از سال‌های گذشته به امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان، جهت کمک به ثبت نام مجدد در سال جاری تصریح کرد: ثبت‌نام بیش از 2 هزار و 259 دانش‌آموز از طریق ارسال لیست اسمی ثبت‌نام نشده‌ها به مدارس در حال پیگیری و بررسی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به برون‌سپاری آموزش 88 دانش‌آموزی که به علت پراکندگی جمعیت، امکان تشکیل مدرسه در محل سکونت آن ها وجود نداشت تاکید کرد: با همکاری بازنشستگان فرهنگی و با مساعدت شورای آموزش و پرورش استان شرایط تحصیل این دانش‌آموزان نیز فراهم شد.

احسانی توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهری با حمایت دولت برای پوشش 700 نفر از نوآموزان مناطق محروم با هدف توسعه عدالت آموشی را بسیار مهم دانست و افزود: برگزاری دوره یک ماهه آمادگی رایگان جهت شناسایی، جذب و ایجاد آمادگی تحصیلی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول مناطق محروم برای 9 هزار و 500 نفر نوآموز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار