نمایندگان با اولویت تشکیل کمیسیون گردشگری مخالفت کردند

تهران (پانا) – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری مخالفت کردند.

کد مطلب: ۶۹۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از طراحان تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با اشاره به ملزومات تصویب فوریت این طرح، اظهار داشت: از آنجا که درآمدزایی صنعت گردشگری می تواند بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی و قابل اتکاتر باشد پیشنهاد رسیدگی اولویت دار کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را مطرح کردیم .

وی ادامه داد: این کمیسیون به صورت ویژه بررسی و رفع موانع توسعه صنعت گردشگری، تصویب قوانین لازم برای توسعه صنعت گردشگری و نظارت بر این حوزه را برعهده خواهد داشت.

محسن کوهکن، نمیانده مردم لنجان از شهرستان‌های استان اصفهان در خانه ملت در ادامه در مخالفت با این درخواست بیان کرد: به جای اولویت دادن به این درخواست بهتر است تکلیف پرداخت حقوق کارکنان فولاد و بازنشستگان را در اولویت قرار دهیم.

در ادامه نوبت به جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رسید تا در موافقت با درخواست تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری سخن بگوید.

این مقام مسئول گفت: در همه کشورهای دنیا گردشگری به عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد در نظر گرفته می‌شود در ایران نیز در قالب مواد ۹۷ تا ۱۰۰ لایحه قانون برنامه ششم توسعه اهدافی برای رونق گردشگری به تصویب رسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: در حال حاضر در سال 10 میلیون نفر به خارج از کشور سفر می کنند در حالیکه سه میلیون نفر گردشگر به کشور سفر می کنند. تشکیل کمیسیون ویژه نیز در اقتصاد و فرهنگ گردشگری می تواند تاثیرگذار باشد.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان، طرح بررسی اولویت‌دار تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری به رای نمایندگان حاضر در جلسه علنی بهارستان گذاشته شد که آنان با اکثریت آرا خود مخالفت خویش را با بررسی اولویت دار این طرح بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار