فیض: كتابخانه‌های مدارس مناطق مرزی و محروم تجهيز می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزير آموزش‌وپرورش از تخصیص اعتبار يك ميليارد و پانصد ميليون تومانی برای خريد كتاب و تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس مناطق مرزي و محروم خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مهدي فيض اظهار کرد: وقتي ما ذهن دانش‌آموزانمان را با فرمول‌هاي فيزيك و شيمي پركرده‌ايم، ديگر جايي براي كتابخواني باقي نمي‌گذاريم.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش افزود: قرار بوده است كه دانش آموزان علاوه بر كسب دانش، خلاق، متفكر و كتابخوان باشند؛ مهارت‌هاي زندگي را آموخته باشند و تعامل با ديگران و انجام كارگروهي را بلد باشند، در حالي كه ما زندگي بچه‌ها را با شن و ماسه پر كرده ايم و جايي براي چيزهاي مهم‌تر باقي نگذاشته‌ايم.
وي با تاكيد بر اين كه براي ارتقاي جايگاه معلم بايد به يك جريان فرهنگي دامن زد،‌ خاطر نشان كرد: دانشگاه فرهنگيان براي تربيت تربيت نيروي متخصص مورد نياز آموزش و پرورش ايجاد شده است، لذا تعريف رشته‌هاي ارائه شده در دانشگاه فرهنگيان نبايد تابع سياست هاي وزارت علوم باشد.
فيض برپايي جشنواره كتاب‌هاي آموزشي- تربيتي رشد را داراي اثرات مثبت عنوان كرد و افزود: اعتقادم اين است كه براي آنكه چرخ‌دنده‌هاي جشنواره روان تر و بهتر حركت كند، ‌بايد آن پشتوانه‌‌هاي ساختاري زير ساخت‌هاي تعاملاتي مناسب را ايجاد كنيم و براي اين كار بهتر است ما در برنامه ريزي‌هاي سازمان حضور داشته باشيم .
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه عمل كردن به مصوبه ۸۲۸ شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر اين كه هر منبع آموزشي براي ورود به مدرسه بايد مجوز سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي را بگيرد نيازمند همفكري و هم آهنگي بيشتر است، متذكر شد: نبايد به ديگران به چشم رقيب نگاه كنيم. بايد روي يك مجموعه اهداف تربيتي به توافق و اجماع برسيم و اين موضوع هم بايد در جايي فراتر از ما و سازمان پژوهش باشد تا زماني كه اهداف تربيتي مشترك جايي مصوب نشود، اين مصوبه قابل اجرا نخواهد شد.
وي با اشاره به تفاهم با وزارت ارشاد در خصوص تجهيز كتابخانه افزود: قرار شده است امسال هم مبلغ يك ميليارد و پانصد ميليون تومان صرف خريد كتاب و تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس مناطق مرزي و محروم شود. همچنين براي تجهيز كتابخانه‌هاي درون كلاسي، با معاونت‌هاي آموزش متوسطه و ابتدايي تعاملاتي برقرار كرده‌ايم و قرار شده آنها اسامي و تركيب اين كتاب‌ها را پيشنهاد بدهند.
فيض در پايان با بيان اينكه فضاي امروز، بچه ها را صرفاً به سوي كتاب‌هاي درسي مي‌برد يادآور شد: در دهه‌هاي گذشته معلمان ما خودشان به شدت كتاب مي‌خواندند و پر بودند. معلمي كه پر باشد مي‌تواند دانش آموز را به خواندن تشنه كند . مشكل ديگر تنگ نظري هاي فرهنگي است كه مشكلات بسياري ايجاد كرده است ما به جاي اينكه ميدان بروز انديشه‌هاي متفاوت را وسيع تر كنيم،‌آن را تنگ تر مي‌كنيم و حواسمان نيست كه اين پالايش‌ها چه بلايي بر سر فرهنگ و انديشه مي‌آورد. ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار