با حضور علاقه مندان حوزه رسانه؛

کارگاه آموزش خبرنویسی درشهرستان زاهدان برگزارشد/ تداوم دوره هادرآینده

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی استان از برگزاری دوره های تخصصی آموزش خبر نویسی و باید ها و نباید های حوزه رسانه دراستان خبرداد و گفت: جای خالی تحلیل و نقد در خبرگزاری پانا احساس می شود.

کد مطلب: ۶۹۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان وبلوچستان، داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی استان، اظهار کرد: با هدف استعداد یابی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خبرگزاری دانش آموزی پانا دوره های تخصصی خبرنویسی و شناخت اشکال مختلف رسانه در استان برگزار می شود.

وی افزود: فراخوانی به منظور ثبت نام اولیه دانش آموزان علاقه مند به فعالیت های رسانه ای در مهر ماه سال جاری به تمامی مدارس استان ارسال شده و ثبت نام اولیه از علاقه مندان صورت گرفته است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در فراخوان اولیه دانش آموزان به صورت خود اظهاری برخی از مهارت های متناسب با این حرفه را اعلام نموده اند و براساس ارزیابی همین خود اظهاری ها دوره های تخصصی لازم برگزار می شود.

صیاد با اشاره به اینکه یک خبرنگار آگاه به باید ها و نباید های حوزه رسانه اثر گذاری مثبت تری خواهد داشت بیان کرد: مبانی نظری، شناخت رسانه های متعدد، خط مشی و هدف گذاری سازمانی رسانه ها، تفاوت رسانه های عمومی و تخصصی، تجارب موثر، اخلاق رسانه ای و سایر موارد مربوط به این حوزه در این کارگاه ها آموزش داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: جای خالی تحلیل و نقد در خبرگزاری پانا احساس می شود و تنها راه رسیدن به این نقطه شناسایی استعداد های توانمند این حوزه و ارایه آموزش های تخصصی و کاربردی آنهاست.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا بیشترین تعداد خبرنگار را در سطح کشور دارد تصریح کرد: شعار ارزشمند هر مدرسه یک خبرنگار اگر عملیاتی بشود با عنایت به حجم عظیم نیروی انسانی در این خبرگزاری اثر گذاری بی بدیلی در سپر اطلاع رسانی کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نخستین کارگاه آموزش خبرنویسی در سال تحصیلی جاری در کانون فرهنگی و تربیتی شهید مسلم کیخا برگزار شد گفت: استقبال بی نظیر دانش آموزان از این کارگاه ها خود نشان از علاقه مندی این عزیزان به حوزه رسانه دارد و امیدواریم دانش آموزان به مدد این کارگاه ها مهارت های لازم را فرا گرفته و اثر گذاری خاص خود را داشته باشند.

صیاد با اشاره به اینکه به تمامی شرکت کنندگان در این کارگاه ها گواهی حضور اعطا خواهد شد بیان کرد: پس از هر دوره، آزمون تخصصی از دانش آموزان گرفته خواهد شد و از برگزیدگانی که حد نصاب نمره علمی را کسب نمایند جهت همکاری با خبرگزاری پانا دعوت به عمل خواهد آمد و به رسانه های دیگر استان نیز معرفی خواهند شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: امیدواریم دانش آموزان عزیز از فرصت مغتنمی که در اختیار آنان قرار گرفته است نهایت استفاده را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار