مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبرداد:

تهیه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی برای 20 طرح در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سالجاری حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل نسبت به تهیه و ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی 20 عنوان طرح اقدام کرده تا به سرعت روند اجرا و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

کد مطلب: ۶۹۲۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محمد خداپرست در جلسه کارگروه حفاظت از محیط زیست انسانی در اردبیل اظهار کرد: از اقدامات مهم انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی صدور مجوزهای احداث و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی و بررسی گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌ها در استان براساس ضوابط و مقررات زیست‌محیطی بوده است .

وی افزود: در دو سال اخیر و با توحه ویژه دولت به حوزه محیط زیست انسانی از مجموع 51 عنوان طرح مشمول ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی تعداد 20 عنوان طرح به استان اردبیل تفویض اختیار شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها سبب کاهش زمان پاسخگویی و تسریع در روند امور شده است .

خداپرست اضافه کرد: سه طرح مجتمع بازیافت و استحصال برق از زباله شهری اردبیل به همراه احداث اکوکمپ توریستی - تفریحی آذرکپز در استان اردبیل بررسی شده و مجوز زیست‌محیطی برای آنها صادر شده است .

وی گفت: امیدواریم با احداث و راه‌اندازی این پروژه‌ها گام‌های جدی و مناسب در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از عدم مدیریت صحیح پسمانددر مناطق شهری برداریم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل، نصب سیستم آنلاین بر روی رودخانه مرزی ارس و کارخانه سیمان اردبیل را با هدف پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی از اقدامات مهم حفاظت محیط زیست در حوزه محیط زیست انسانی برشمرد .

خداپرست بیان کرد: تشکیل مستمر کمیته پسماند پزشکی، پسماند کشاورزی، و پسماند شهری در دستور کار قرار گرفته که با اتمام مطالعه مکان‌یابی پسماندهای ویژه استان اردبیل بخشی از مشکلات و دغدغه‌ها برطرف خواهد شد .

وی از مطالعه میزان پسماندهای پزشکی و وابسته‌های آن در استان اردبیل به همراه ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی خبر داد و بیان کرد: ایجاد مرکز بی‌خطرسازی، اتمام مطالعات مربوط به کمیت و کیفیت پسماندهای صنعتی و ویژه استان اردبیل و تجهیز کلیه بیمارستان‌های سطح استان به دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی انجام شده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از پیگیری اتمام طرح‌های مدیریت جامع پسماند شهرهای استان و انجام مکان‌یابی اصولی برای شهرهای فاقد مکان دفن پسماند استاندارد خبر داد و اظهار داشت: یکی از مواردی که در دولت تدبیر و امید در راستای تمرکززدایی از سازمان مرکزی و در راستای تسریع و تسهیل در بررسی و صدور مجوز به استان‌ها تفویض اختیار انجام شده است .

خداپرست تشکیل کارگروه ماده 8 ضوابط استقرار صنایع را به صورت استانی یادآور شد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بستر مناسب برای عملیاتی کردن طرح‌ها و ممانعت از استقرار صنایع آلاینده با کمک و همراهی مسئولان استانی انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار