معاون فرهنگی حرم عبدالعظیم(ع) در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم:

جوانی که قرآن تلاوت می کند کلام الهی با گوشت و خون او آمیخته می شود

معاون فرهنگی حرم عبدالعظیم(ع) در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم گفت:سخنان جوانانی که حافظ و قاری قرآن هستند مانند سخنان یک استاد فاضل و عالی مقام است و سخنان این جوانان حکم یک دانشنامه قرآنی را دارند.

کد مطلب: ۶۹۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تضمین سعادت و خوشبختی نسل آینده را در سه مرحله انس، تدبر و عمل به قرآن دانست گفت: قرائت و حفظ قرآن توسط نسل جوان باعث مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان می شود.

وی با اشاره به اینکه ابلیس به غیر از حضرت آدم و حوا سایر انسان ها را با گستاخی و جسارت تمام تهدید به انحراف کرده است بیان داشت: انسان ها اگر بخواهند از شر شیطان در امان بمانند فقط یک راه دارند آن هم به فرموده امام صادق(ع) راه قرآن است اینگونه که می فرماید: جوان با ایمانی که قرآن تلاوت می کند قرآن با گوشت و خون او عجین و درهم آمیخته می شود.
سلیمی در ادامه با بیان اینکه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از نهادهای تحت نظارت مقام معظم رهبری است و قطعا در رابطه با تحقق منویات ایشان مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی سهم خود را دارد و نقش خود را باید ایفا کند تصریح کرد: انجام این کار بزرگ نیازمند حمایت نهادهای دولتی و خصوصی است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس و دولتی ها باید در جهت افزایش بودجه های حمایتی قرآن به آستان عبدالعظیم(ع) به عنوان کربلای ایران توجه و عنایت ویژه داشته باشند تا این مرکز فرهنگی بتواند در جهت اهداف بلند فرهنگی نظام اسلامی گام های موثری بردارد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار