نشان افتخار ورزش ایران به عباس عراقچی رسید/

عراقچی: عزتی که پارالمپیکی ها آفریدند بالاتر از سایر قهرمانان است

تهران (پانا) – مراسم تجلیل از مدال آوران نابینا و کم بینا در بازی های آسیایی و پارالمپیک برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۰۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

مراسم تجلیل از مدال آوران نابینا و کم بینا در فاصله یکسال از گذشت پارالمپیک ریو از ساعت 14:30 امروز به میزبانی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدرضا مظومی رئیس فدراسیون پس از مروری بر تاریخچه این فدراسیون و تاکید بر توانایی های نابینایان و کم بینایان از دستگاه‌های مسئول تقاضای توجه بیشتر به ورزش این قشر از جامعه را کرد.

در بخش دیگری از این مراسم پس از ارائه گزارش کار توسط مشاور بانک آینده، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس دهم پست تریبون قرار گرفت و بر لزوم آسان سازی مسائل برای نابینایان و کم بینایان تاکید کرد.

وی در ادامه با گلایه از مجلس، فعالیت قوه مقننه را در راستای آسان سازی و ایجاد شغل برای معلولان را کم دانست و اظهار امیدواری کرد دولت و مجلس برای عملی کردن قانون الزام دستگاه ها به جذب 3 درصد اقدام کنند.

پس از صحبت های کواکبیان که با استقبال قهرمانان روبرو شد نوبت به سید عباس عراقچی معان وزیر امور خارجه و عضو هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و کم بینایان رسید. عراقچی در ابتدا هدف از برگزاری این مراسم را معرفی این قهرمانان به جامعه عنوان کرد.

عراقچی قهرمانان ورزشی را سرمایه کشور و باعث سربلندی مردم دانست و از رکورد شکنی سهراب مرادی در مسابقات وزنه برداری قهرمان یاد کرد.

وی در ادامه قهرمانان پارالمپیکی را دارای درجه بالاتری از سایر قهرمانان دانست و پیام ارسال شده از این قهرمانان برای دنیا را پیام توانایی عنوان کرد و گفت: عزتی که پارالمپیکی ها برای ایران آفریدند بسیار بالاتر از سایر قهرمانان است.

عراقچی ورزشکاران نابینایان را با شرایط مهمتری از سایر پارالمپیکی ها دانست و از تجربه اش در تماشای فوتبال نابینایان اینگونه یاد کرد: من فوتبال نابینایان را از نزدیک دیده ام و می دانم که چقدر شرایط بازی در این شرایط سخت است. شما تصور کنید بازیکن نابینا قرار است به دروزاه بان تیم که بینا است پنالتی بزند. بسیاری از بازیکنان بینا در پنالتی زدن مشکل دارند حالا یک نابینا چطور باید پنالتی را با سختی تبدیل به گل کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون نابینایان در پایان صحبت هایش درباره ورزشکاران نابینا گفت: بین 110 تا 120 هزار نابینا و 550 هزار کم بینا دارم. این جمعیت نیازهای مختلفی دارند که باید برآوروده شود. نتیجه رسیدگی نکردن به این طیف سرخوردگی و خانه نشینی است و ورزش وسیله ای است برای اینکه از خانه بیرون بیایند. ورزش کردن نابینایان نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان است.

پس از پایان صحبت های عراقچی نشان افتخار ورزش ایران به این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اعطا شد و از مدال آوران ورزش ایران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار