برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در هنرستان الغدیر محلات

همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در هنرستان الغدیر محلات برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۶۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، فرماندار محلات در این همایش گفت: برگزاری کیفی این جلسات نقش بسزایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مختلف دارد.

علی زینی وند افزود: مقوله آسیب‌های اجتماعی امری بسیار مهم و با مراقبت قابل‌ پیشگیری و کاهش است امروزه رفتارهای انفعالی در این حوزه کاهش پیدا کرده زیرا اثرگذاری ناچیزی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: انجام هزینه برای آموزش آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نقش مؤثری در کاهش این رخداد ایفا می‌کند اگر نوجوانان و جوانان کشور در بخش آسیب‌های اجتماعی با آموزش‌های ارائه‌شده مقاوم شوند، شاهد تأثیر قابل‌قبول این امر در جامعه خواهیم بود.

فرماندار محلات بیان کرد: دولت همواره به‌عنوان یک سیاست‌گذار و ناظر، تسهیل‌کننده خوبی در سطح جامعه است، اما وظایف مربوط به سمن‌ها باید به‌صورت تخصصی توسط آن‌ها انجام شود و در این ‌بین وظیفه نظارت بر عهده دولت باشد.

زینی وند ابراز داشت: سمن‌ها، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها می‌بایست با ورود جدی به این عرصه مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند و در برگزاری هرچه پربارتر این همایش‌ها مشارکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش محلات نیز با اشاره به اینکه این همایش نتیجه تغییر رویکرد در بحث آسیب های اجتماعی در سطح کلان است گفت: در گذشته روش غیر علمی و غیر منطقی وجود داشت، همیشه منتظر بودیم که اتفاقی بیافتد و در پایان بیماری را مداوا کنیم.

حسن شمس افزود: در سطح کلان تغییر رویکردی علمی، منطقی و عقلانی ایجاد شده که آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، تغییر رویکری که در نتیجه آن می توان با نوجوانان آسیب های اجتماعی را در میان گذاشت و امیدوار باشیم که شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی باشیم.

در پایان این همایش از فرمانده انتظامی و کارشناسان این فرماندهی، همچنین سرپرست و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان محلات به سبب همکاری با آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار