در مراسم نکوداشت هفته کتاب تاکید شد؛

لزوم توجه به کتاب و کتاب خوانی در آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم فرهنگ و کتاب و کتاب خوانی را در جامعه بسط و نشر دهیم باید به کتاب خوانی در آموزش و پرورش توجه شود.

کد مطلب: ۶۸۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علیرضا کاظمی در مراسم نکوداشت هفته کتاب در دبیرستان مصلی نژاد ناحیه 3 مشهد ضمن تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده در زلزله غرب کشور گفت: ستادی در اموزش و پرورش خراسان رضوی برای جمع اوری کمک به مردم زلزله زده غرب کشور را هاندازی شده است که در همین ابتدای امر کمک های خوبی جمع اکری شده است.

وی ادامه داد: زندگی کردن در بین کتاب ها مثل زندگی در فضای سبزی است که انسان لذت می برد اگر بخواهیم فرهنگ و کتاب و کتاب خوانی در جامعه را بسط و نشر دهیم باید به کتاب خوانی در آموزش و پرورش توجه شود و کتابخانه ها ی مدارس توسعه یابددانش آموزان می توانند فرهنگ مطالعه را به دل جامعه انتقال دهند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه و کتاب خوانی و خرید کتاب در جامعه ما مناسب نیست و این اسیب جدی است، اظهار کرد: در جامعه ما پس از اینکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی نهادینه شود کتاب مجددا جایگاه خود را در جامعه پیدا خواهد کرد.

کاظمی گفت: اموزش و پرورش در حوزه کتاب و کتاب خوانی سرمایه گزاری کرده است ولی کافی نیست بیش از5 میلیون و 500 هزار جلد کتاب داریم سرانه مطالعه و فضای کتاب خانه ای هم در مدارس کافی نیست. بیش از 26 هزار کتابخانه کلاسی در استان داریم.

وی گفت: امسال هم هزار نمایشگاه کتاب در هزار مدرسه برنامه ریزی شده است نمایشگاه هایی که شاید کوچک ولی اثر گذار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار