آیین گرامیداشت توران میرهادی در نوش آباد برگزار شد

مدیر دبستان شهید اشنویی نوش آباد گفت: تاریخ سرزمین ایران شاهد حضور زنان زیادی است که انسان‌های بزرگی را پرورش داده‌اند و در آبادانی و اعتلای فرهنگ کشور نقش اساسی داشته اند و توران میرهادی یکی از آنهاست.

کد مطلب: ۶۸۲۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، سمیه ظفرمند حلاج در آیین صبحگاهی بیاد توران میرهادی اظهار کرد: میرهادی در خانواده ای فرهنگ دوست متولد شد و همواره در اندیشه توسعه وترویج کار فرهنگی با هدفپرورش نسلی انسان دوست ، صلح طلب و خدمت به مردم بود .

به گفته وی، میرهادی در زمانی زندگی می کرد که ایران و جهان در آتش جنگ می سوخت بنابراین تصمیم گرفت که مدرسه ای را ایجاد کند که انسان‌های آزاده‌ و صلح طلب در آن،تربیت شوند تا دست به ظلم و جنایت نزند.

وی بااشاره به هفت آرزوی توران میرهادی افزود: آرزوی توران خانم، آرزوی همه معلمان و دانش آموزان ایران اسلامی است و باید برای عمل به آن به سهم خود تلاش کنیم.

یک کارشناس آموزشی گفت: در همه مدارس، مدیر مدرسه بالاترین جایگاه تصمیم گیری را دارد و بعد از او ناظم، معلم‌ها، اولیا و در آخر دانش‌آموزان قرار دارند درحالی که در مدرسه فرهاد که توران میرهادی ایجاد کرده بود، این هرم وارونه بود یعنی رئیس مدرسه در پایین قرار داشت و این بچه‌ها بودند که درباره مدرسه تصمیم‌گیری می‌کردند.

اشرف سادات فاطمی افزود: در مدارس توران میرهادی، دانش‌آموزان هر دوره تحصیلی سه نماینده برای هر ماه و دو نماینده برای یک سال انتخاب می‌کردند . نماینده‌هایی که برای یک سال انتخاب می‌شدند قانون های مدرسه را می نوشتند و دیگر نماینده‌ها نیز وظیفه داشتند که مدرسه را اداره کنند.

به گفته وی، نماینده‌هایی که برای یک ماه انتخاب می‌شدند در پایان ماه تغییر می‌کردند و به این وسیله بود که همه دانش‌آموزان در اداره مدرسه سهیم می شدند.

وی با اشاره به قوانین مدارس فرهاد تصریح کرد: یکی از قوانینی که بچه‌ها نوشته بودند، این بود که هیچ معلمی نباید که دانش‌آموزی را از کلاس بیرون کند. نمره شرط و ملاک قبولی نبود و اگر دانش‌آموزی در یکی از درس‌ها ضعیف بود وظیفه نماینده‌ها و دیگر دانش‌آموزان بود که او را کمک کنند تا در درس پیشرفت کند .

وی تاکید کرد: یکی دیگر از قوانین مدارس توران میر هادی این بود که نماینده‌ها مشخص می‌کردند چه تکالیفی به بچه‌ها داده شود تا باعث پیشرفت آن‌ها شود. برنامه‌ گردشهای علمی با آن‌ها بود و پس از این گردش همه دانش‌آموزان با کمک هم یک کتاب درباره این سفر می‌نوشتند. وجود کتابخانه فعال به‌عنوان قلب مدرسه در روند آموزش نقش اساسی داشت.

وی گفت: در روش مدیریت توران میرهادی،مشارکت همه کارکنان، حرف اول را می‌زد و این گونه بود که دانش آموزانی آزاده در فضایی از صلح و امنیت پرورش می یافتند .

فاطمی تاکید کرد: امروز هم اگر می‌خواهیم کشورمان در همه زمینه‌ها پیشرفت کند و صاحب بهترین کرسی‌های علمی جهان شویم باید به آموزش و پرورش دوران پیش از دبستان و ابتدایی و راهنمایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در پایان مراسم، دانش آموزان تابلوی هفت آرزوی توران میرهادی را در دست گرفته و با شعار «بانو، آرزوی تو، آرزوی همه ماست» به خواندن آن به صورت گروهی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار