معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

روستاهای هدف گردشگری اردبیل متناسب با ویژگی های بومی توسعه می یابند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از لزوم توسعه روستاهای هدف گردشگری این استان متناسب با ویژگی های بومی خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،قادر تقی زاده در جلسه بررسی زمینه های توسعه روستاهای هدف گردشگری اردبیل گفت: توسعه روستاها بر اساس ضوابط تهیه شده توسط بنیاد مسکن استان در قالب طرح های هادی امکان پذیر بوده و نباید مغایر با ویژگی های بافت سنتی روستاها باشد .
وی افزود: روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند و ضروری است از قابلیت های بومی محلی نیز برای توسعه روستا استفاده کرد ، چون امروزه بسیاری از گردشگران متقاضی اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و اکو کمپ ها هستند .
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اختصاص اعتبار به روستاهای هدف گردشگری گفت: ضروری است از اعتبار اختصاص یافته به دهیاری ها به شکل بهینه استفاده شود .
تقی زاده اظهار کرد: نباید اعتبارات تحقق یافته بی فرجام بوده و شاهد هدر رفت اعتبارات باشیم بلکه با برنامه منسجم کارشناسی می توان نهایت استفاده را از اعتبارات داشت .
مسوول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با تاکید به اینکه استان اردبیل قابلیت کم نظیری در توسعه روستاهای هدف گردشگری دارد، گفت: طرح های گردشگری متناسب با پتانسیل هر روستا تعریف شود .
ابراهیم شکری افزود: از جمله ایده های قابل اجرا در روستاهای هدف گردشگری اکوکمپ ها است که می تواند در مناطق مختلف استان در روستاها اجرا شود .
وی به ضرورت به سازی منظر روستاهای هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: بعد از بهسازی ، این خانه ها می تواند در مالکیت خود روستایی باقی مانده و هنگام مراجعه مسافران تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار مسافران قرار گیرد .
وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در اجرای طرح هادی روستایی افزود: ضروری است حفظ بافت تاریخی در طرح هادی مورد توجه قرار بگیرد .
شکری اظهار کرد: در هر جایی حفظ بافت تاریخی مورد بی توجهی باشد قطعا برخورد خواهد شد و اداره کل میراث فرهنگی استان آماده تعامل با دهیاران و بخشداران برای توسعه گردشگری روستاها است .
وی همچنین به ضرورت استفاده از مصالح بومی در توسعه زیرساخت های گردشگری روستاها تاکید کرد و افزود: استفاده از مصالح بومی به مراتب هزینه ها را کاهش می دهد .
12 :گفتنی است روستای هدف گردشگری در استان اردبیل که دارای قابلیت اقامتگاه بومی است، شناسایی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار