مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

در تسخیر لانه جاسوسی دست ایادی آمریکا بر همگان برملا شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آبان به عنوان روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران است.

کد مطلب: ۶۸۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، خسرو ساکی در حاشیه راهپیمایی 13 آبان گفت: ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران است که ۳ اتفاق مهم در این روز رخ داده است که یک مورد آن در سال ۱۳۴۳ تبعید امام (ره) به ترکیه به دلیل اعتراض ایشان به تصویب لایحه استعماری کاپیتولاسیون بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: در ۱۳ آبان سال ۵۷ در راستای گرامیداشت اعتراض امام (ره) به آمریکا ، دانشجویان و دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند که ۵۶ نفر از دانش آموزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و حرکت انقلاب را شتاب دادند.
وی اظهارداشت: در سال ۵۸ دانشجویان به سفارت آمریکا حمله کردند و اسناد امریکا را به دست اوردند و ماهیت استعمار را افشا کردند که امام از ان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.
مدیرکل اموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: در تسخیر لانه جاسوسی دست ایادی آمریکا بر همگان بر ملا شد و با تشدید دشمنی های آمریکا به تعبیری این روز یاداور رشادت دانش اموزان و استکبار ستیزی باقی ماند.
وی گفت: امروز بعد سالیان متمادی از ۱۳ ابان سال ۵۷ می بینیم که دانش آموزان با روحیه انقلابی در صحنه حضور دارند و گسترده امده اند تا بگویند ادامه دهنده راه دانش اموزان شهیدمان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار