رییس ندامتگاه کاشان معرفی شد

فرماندار کاشان گفت: از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران، رویکرد تربیتی و آگاهی بخش در فعالیت های زندانها است و ما نباید سرمایه هایی که به هر دلیل دچار عارضه زندان شده اند را از دست بدهیم، باید این سرمایه ها بازیابی شوند.

کد مطلب: ۶۷۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، حمید رضا مومنیان در آیین معرفی رییس ندامتگاه کاشان اظهار کرد: زندان باید یک محیطی باشد برای پشیمانی و توبه و بازگشت به اصلی که افراد به واسطه آن بدنیا آمده اند و قرار است که مسیر تکامل و تعالی را طی نمایند.

به گفته وی، زندان یکی از محوری ترین و اساسی ترین محل های رصد برای ریشه یابی جرائم جامعه است که می توان ریشه های جرم را در آن کشف کرد. به جای برخورد با معلولها، باید علت جرایم را شناسایی کرد تا با رفع آنها، معلول ها نیز حذف شوند.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از رویکردهای جدید در زندان ها تاکید کرد: در شرایط امروز دنیای مدرن با وجود فضای مجازی و رسانه های دیجیتال، در نگاه فرهنگی جامعه تغییراتی اتفاق افتاده و در واقع ذائقه ها فرق کرده است، در زندان نیز باید به سمت بهره گیری از رویکردهای جدید برویم.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان تصریح کرد: همه ما آگاه هستیم که فقر، معیشت سخت و مشکلات در حوزه کسب و کار باعث رفتارهای مجرمانه می شود، ولی باید با ریشه یابی مبتنی بر مطالعات موردی، با کمترین هزینه، ریشه آسیب های اجتماعی را در زندان شناسایی کنیم و شاخصه های نظام تربیتی را برای زندان و جامعه استخراج نماییم.

مومنیان در خصوص شیوه های فرهنگ سازی در جامعه افزود: امروز حتی در بین جوانان ما، نصیحت کارکرد خود را از دست داده است، امروز باید روانشناس و جامعه شناس در زندان ها داشته باشیم تا ریشه های جرم و جنایت را شناسایی کنیم.

به گزارش پانا، در این آیین سیدرضا موسوی بعنوان رییس جدید ندامتگاه کاشان معرفی شده و از خدمات اله بخش نیکنام، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار