آیین افتتاحیه اردوهای دانش آموزی راهیان نور آذربایجان غربی برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرروش آذربایجان غربی در آیین افتتاحیه اردوهای دانش آموزی راهیان نور استان گفت: راهیان نور بازخوانی حدیث شرافت ملت ایران است.

کد مطلب: ۶۷۶۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا اذربایجان غربی، آیین افتتاحیه اردوهای دانش آموزی راهیان نور استان با حضور مسوولان آموزش و پرورش و سپاه شهدای استان در محل دبیرستان شاهد برادران آهن دوست ارومیه برگزار شد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی استان در این مراسم اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است و در قالب این اردوها اهداف مقدسی همچون جلوگیری از فراموش شدن یاد شهدا، توسعه فرهنگ مقاومت و ایثار، تعمیق باورهای دینی و اخلاقی، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس پیگیری می شود.

وی افزود: راهیان نور در واقع مطالعه و بازبینی بخشی از تاریخ ایران است که همواره مایه ی مباهات و افتخار می باشد؛ چرا که تاریخ هر ملتی همواره بیانگر هویت و ماهیت هستی مادی و معنوی هر ملتی است.

قاسمی بیان کرد: تاریخ هر ملتی بیانگر سرگذشتها، تلخ کامیها و شادکامیهاست و از آنجائیکه دفاع مقدس برشی برجسته توام با غرور از تاریخ معاصر ایران به شمار می آید لذا برگزاری اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی و یادمانهای شهدا در واقع سفر به عمق تاریخ است، سفر به جغرافیای ایثار و شهادت به شمار می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: در آموزش و پرورش هم با هدف آشنائی نسل جوان و نوجوان امروز با فداکاریها و شجاعتهای نسل دیروز و نیز تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار در بین آنها این اردوها برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال به تعداد 25هزار نفر از دانش آموزان استان در مدت زمانی 2 ماه به مناطق عملیاتی و یادمانها اعزام خواهند شد.

این مقام مسوول ادامه داد: علاوه بر این استان آذربایجان غربی میزبان 50 هزار دانش آموز از استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل خواهد بود.

محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه نیز با بیان اینکه وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت تربیت نسلی انقلابی و دیندار است؛ گفت: کلاس درس به وسعت جهان اطراف ماست.

علینژاد، فرمانده سپاه ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: ترویج روحیه ایمان، ایثارگری و مقاومت در بین جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی خاطر نشان کرد: امنيت امروز را مديون خون شهدا و مجاهدت هاي رزمندگان هست سال دفاع مقدس هستيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار