برنامه ریزی برای ادامه تحصیل دانش آموزان ترک تحصیل کرده ضروری است
در شرایط فعلی افراد لازم التعلیم زیادی وجود دارند که دارای سن متعارف تحصیل هستند، ولی به هر دلیل نمیتوانند تحصیل کنند و از همین رو در آموزشگاههای بزرگسالان یا آموزش از راه دور و از طریق دیداری و شنیداری به تحصیل ادامه میدهند.
به گزارش پانا اصفهان، حسن محبی در صد و بیست و یکمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که با حضور استاندار، رئیس و معاونان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان و تنی چند از مسئولان سایر دستگاهها برگزار شد به طرح جذب حداکثری افراد کمسواد و کمبضاعت در مدارس بهمنظور آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی افراد لازم التعلیم زیادی وجود دارند که دارای سن متعارف تحصیل هستند، ولی به هر دلیل نمیتوانند تحصیل کنند و از همین رو در آموزشگاههای بزرگسالان یا آموزش از راه دور و از طریق دیداری و شنیداری به تحصیل ادامه میدهند.
وی به دلایل دور ماندن تعدادی از دانش آموزان از فرآیند تحصیل اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به واحد آموزشی، صعبالعبور بودن منطقه، معلولیت جسمی، بیماریهای خاص و صعبالعلاج، تأهل و الزام به حمایت از افراد خانواده ازجمله ادامه تحصیل ندادن عدهای از افراد است.
وی به راههای کاهش تعداد دانش آموزان دورمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: افزایش توان اقتصادی خانوار، ارتقا فرهنگ شهروندی، توسعه سواد و آموزش، کاهش آسیب اجتماعی، تربیت و نظارت مدرسه ازجمله راهکارهای کاهش این آمار است.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزشوپرورش استان اصفهان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی چند هزار نفر هستند که از تحصیل محروم هستند و کسی به اینها توجه نمیکند و اگر واقعاً اعتقاد به عدالت اجتماعی داریم باید این مسئله را در اولویت قرار دهیم،
وی با ارائه آماری در این خصوص گفت: در وضعیت فعلی آموزشوپرورش استان اصفهان دارای ۷۶ مدرسه راه دور، ۴۰ مدرسه بزرگسال، ۷ مدرسه ایثارگر و ۲۷ مدرسه بزرگسال غیردولتی است و این در شرایطی است که تنها در دو مقطع تحصیلی قریب به ۴۱۷۰ دانشآموز از ادامه تحصیل بازماندند و در این خصوص لازم است تمهیدات و تسهیلات لازم اندیشیده شود.
محبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از طریق مدارس راه دور این افراد را آموزش دهیم اعتباری قریب به ۱۲ میلیارد ریال نیاز دارد که لازم است این بودجه از سوی دولت تأمین شود و این رقم در قبال آسیبهای اجتماعی ایجادشده به علت عدم تحصیل این افراد رقم بسیار ناچیزی است.
وی بر ضرورت همکاری سایر نهادها در خصوص معرفی متقاضیان و اطلاعرسانی به جامعه هدف تأکید کرد.
ارسال دیدگاه