سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد؛

کیفیت بالای نظام مهارت آموزی نسبت به رشته های نظری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مهارت آموزی نسبت به مراکز آموزشی مدرک گرا کیفیت بیشتری دارند.

کد مطلب: ۶۷۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، میرحمایت میرزاده در برنامه پرسشگر در مورد چالش های مهارت آموزی در نظام آموزشی، عنوان کرد: کیفیت نظام مهارت آموزی در آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به سایر مراکز آموزشی که صرفا به اخذ مدرک می پردازند ارزشمند بوده و با حداقل امکانات بهترین کیفیت را دارد.

وی ادامه داد: در هنرستان ها به دنبال افرادی مهارت آموز و توانمند هستیم که در رشته های نظری چنین هدفی دنبال نشده در حالی که مهارت آموزان هنرستانی می توانند کارآفرینان خوبی باشند و با تدوین برنامه و ارائه آن به کشور کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می توان مسیر مهارت آموزی را به بهترین شکل پیش برد اما این مسئله زمانی قطعی می شود که آموزش و پرورش توجه کمتری به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داشته باشند و صدا و سیما نیز کمتر به کنکورمحوری دامن بزند.

میرزاده تصریح کرد: افرادی که در رشته های مرتبط با شغل خود فعالیت می کنند از موفقیت بیشتری در حرفه خود برخوردار خواهند بود و هنرستان ها و دانشگاه های فنی و حرفه ای چنین شرایطی را برای مهارت آموزان خود ایجاد می کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور کلی در بحث رشته های مهارتی باید بیشتر به مرحله عملیاتی بودن کارها توجه کنیم و مجلس نیز این آمادگی را دارد که برای بهبود اوضاع در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی وارد عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار