دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خبرداد:

تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۳۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، ناصر عتباتی درجریان بازدید از پلیس فتای اردبیل افزود: در مورد برخورد با جرائم اینترنتی از جمله جرائمی همچون شایعه‌پراکنی، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد .

وی گفت: سطح بالای فناوری و تجهیزات پلیس فتا در کنار تعهد و تخصص نیروها، ضامن صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات است .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با قدردانی از نیروی انتظامی در تأمین امنیت و آرامش جامعه افزود: توسعه‌ روزافزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش کاربران و استفاده‌کنندگان از اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی، شبکه‌های دیتا، ارتباطات ماهواره‌ای از جمله‌ دلایلی است که لزوم ایجاد و توسعه‌ سازوکاری برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات را توجیه می‌کند .

عتباتی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و رشد روزافزون کاربران اینترنتی پلیس تخصصی فتا در مجموعه‌ نیروی انتظامی برای تأمین امنیت و مقابله با جرایمی که در این فضا به وقوع می‌پیوندند نقش بسزایی را ایفا می‌کند .

وی گفت: رشد قارچ‌گونه‌ جرایم در حوزه‌ فضای تولید و تبادل اطلاعات مثل کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان‌یافته‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می‌کند که پلیس تخصصی که توان پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فناورانه داشته باشد را به این امور رسیدگی کند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: صیانت از منافع، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتاست که خوشبختانه پلیس در این حوزه تخصصی خود با اتکای به فناوری‌های نوین و نیروهای متعهد و متخصص به خوبی از عهده وظایف خود برآمده و نظارت جامع و کامل بر امور دارد .

عتباتی با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان در مقابل کلاهبرداری‌های احتمالی در فضای مجازی اظهار کرد: مردم قبل از انجام هرگونه فعالیت در فضای مجازی، به هشدارها و توصیه‌های پلیس در این زمینه توجه داشته باشند و از اعتماد بی‌جا به طرف مقابل در خریدهای الکترونیکی پرهیز کنند .

وی در مورد برخورد با جرائم اینترنتی از جمله جرائمی همچون شایعه‌پراکنی، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار