به منظور ارتقای کیفیت امور آموزشی و پرورشی مدارس شاهد صورت گرفت ؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانش آموزی و اداره شاهدو ایثار گران

مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور گسترش همفکری و همکاری برای کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی، ساماندهی فعالیت های مکمل و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس شاهد تفاهم نامه همکاری میان سازمان دانش آموزی و اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امضا شد .

کد مطلب: ۶۶۶۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در جلسه امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش که با حضور مسئولین استانی، مشاورین عالی آموزشی و فرهنگی و مدیران مدارس شاهد در محل سالن کنفرانس مرکز مشاوره استان برگزار شد اظهار داشت: سازمان دانش آموزی حد اعلاي تلاش خود را در جهت رفع موانع آموزشی و تربیتی و نيل به خوداتكايي مدارس شاهد و ارتقاء سطح کیفی و تحول آفرینی برای ایجاد مدارس خلاق و متفاوت مبذول خواهد داشت .

وی افزود: متاسفانه برخی مدارس با تکیه برعنوان و برند خاصی که به آنان اطلاق شده به عنوان مدارس خاص شناخته می شوند در حالی که مدرسه ی خاص مدرسه ای است که متفاوت از سایر مدارس عمل کند .

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مسیر یادگیری در دنیا به سمت و سویی متفاوت از آنچه در مدارس ما در حال انجام است به پیش می رود خاطر نشان کرد: تثبیت یادگیری نیازمند شناخت درست از عملکرد مغز آدمی و میزان فعالیت نیمکره های آن است .

صیاد برگزاری دوره های مهارت آموزی متناسب با نیاز های روز مربیان و دانش آموزان به ویژه در زمینه خلاقیت را از جمله مواردی دانست که با همکاری مدیران مدارس به مرحله اجرا خواهد رسید .

وی با اشاره به تجهیزآزمایشگاه های مدارس شاهد به برترین تجهیزات روز و استاندارد گفت: همکاران ما در سازمان دانش آموزی لیست تجهیزات یک آزمایشگاه کامل در مقاطع مختلف تحصیلی را آماده کرده اند که به مدارس شاهد ارسال می شود و مدیران متناسب با داشته ها یا کمبود های خود در مدارس این لیست را تکمیل خواهند کرد و سازمان نسبت به تجهیز آزمایشگاه های مدارس شاهد اقدام خواهد کرد .

مدیرسازمان دانش آموزی استان از برگزاری دوره های تخصصی فن بیان خبر داد وتصریح کرد: دانش اموز مدرسه شاهد که بعضا فرزندان عزیزان شاهد و ایثار گر هستند زمانی می توانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش آفرینی کنند که از مهارت فن بیان برخوردار باشند و برای ایجاد بستر مناسب این امر، سازمان دانش آموزی استان با برگزاری کلاس های افزایش مهارت فن بیان توسط اساتید برجسته استانی و کشوری به زودی اقدام به عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی با توجه به همه مسایل آموزشی و پرورشی تکیه گاهی مناسب برای مدیران مدارس شاهد می باشد خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی تسهیل کننده روابط درون و برون سازمانی است و هر کجا که مدارس مذکور نیازمند تجهیزات خاصی باشند یاریگر آنان خواهد بود.

صیاد به بیش از 20 فعالیت مکمل آموزشی و پرورشی هم راستا با موضوعات تفاهم نامه اشاره کرد و بیان کرد: صبحانه سلامت، سرویس مدارس، تجهیز آزمایشگاه، چاپ و توزیع دفتر برنامه ریزی و تقویم اجرایی، احداث قرائت خانه دانش آموزی ، برگزاری همایش ها و مراسمات متعدد، طراحی، چاپ و نشر نشریات دانش آموزی، طراحی و راه اندازی سامانه های اینترنتی، برگزاری آزمون های سنجش تحصیلی و بسیاری مواردی دیگر تنها بخشی از این فعالیت هاست .

وی ضمن قدر دانی از نگاه بلند و همکاری موثر ریاست اداره شاهد و ایثارگران اداره کل گفت: خوشبختانه فرآیند های معمول در مدارس شاهد با رویکردی نوین در حال اصلاح شدن است و امیدواریم ماحصل این تلاش ها به سرانجام مطلوبی ختم شود .

گفتنی است در پایان این مراسم ، تفاهم نامه همکاری از سوی مدیر سازمان دانش آموزی استان و رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل امضا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار