مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد :

8200 مدرسه آذربایجان شرقی آماده استقبال از مهر هستند/افتتاح55 پروژه

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که ستاد پروژه استقبال از مهر آموزش و پرورش استان پس از پایان امتحانات خرداد ماه سال تحصیلی جاری آغاز به کار کرده است، گفت: 8200 مدرسه استان آماده استقبال از مهر هستند و همزمان با اول مهر 55 پروژه در استان افتتاح خواهند شد.

کد مطلب: ۶۶۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان از ثبت نام 718 هزار و 550 دانش آموز و نوآموز در سال تحصیلی 96-97 خبرداد و گفت: طبق آمار امسال شاهد پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش هستیم که نسبت به سال گذشته رشد سه درصدی دارد و 8 هزار و 200 مدرسه نیز آماده استقبال از این دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان در پوشش تحصیلی مقاطع پیش دبستانی رتبه اول را در کشور داشته و در پوشش تحصیلی مقاطع ابتدایی رتبه بالاتری از میانگین کل کشور را دارد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان ادامه داد : علی رغم وجود محدودیت در منابع دولتی، شاهد مشکل خاصی در بازگشایی مدارس استان نیستیم و بدون بودجه دولت و با استفاده از امکانات درون و برون سازمانی و تلاش های فرمانداران، بخشداران، مدیران روسای نواحی و مناطق و به خصوص حمایت های ارزنده استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، مدارس استان را آماده استقبال از دانش آموزان کرده ایم .

پاشایی با بیان این که ستاد پروژه استقبال از مهر آموزش و پرورش استان پس از پایان امتحانات خرداد ماه سال تحصیلی جاری آغاز به کار کرده است، گفت: در این راستا اداره کل آموزش و پرورش تلاش داشته است تا 55 پروژه را در روز بازگشایی مدارس به افتتاح برساند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 4 سال گذشته ادامه داد: مدارس تبریز دارای بیشترین پژوهش سرای دانش آموزی در کل کشور بوده و این امر حاصل همکاری اداره نوسازی استان بوده و نشان دهنده این است که این استان در میان استان های دیگر حرفی برای گفتن دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در دو سال اخیر هزار و 200 مدرسه را به کتابخانه و 100 مدرسه را به نمازخانه تجهیز کرده و 10 خانه معلم در استان در حال ساخت است ولی فاصله بیشتری با میانگین معقول داشته و نیاز به اختصاص جلسات بیشتری برای بررسی مشکلات مدارس داریم.

پاشایی از افزایش نرخ با سوادی در پنج سال اخیر در استان خبر داد و گفت: طبق این آمار نسبت به سال قبل رشد نرخ باسوادی 2/6 است و این نرخ در طی سال های 85 تا 90، 5 درصد بوده است.

وی همچنین گفت: تابستان امسال استان آذربایجان شرقی میزبان بیش از 150 هزار نفر از مسافران فرهنگی در کشور بود.

خبرنگار: مهدی زمانفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار