مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
پیش دبستانی و سوادآموزی، دو رکن آموزش است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش دبستانی و سوادآموزی، دو رکن آموزش است.
به گزارش پانا، محمد تقیزاده در همایش هماندیشی معلمان دوره ابتدایی در اجرای فرایند آموزشی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اظهارکرد: از زمانی که آموزش و پرورش نوین آغاز شده است، دو دیدگاه در آموزش و پرورش شکل گرفته است. دیدگاه اول این است که آموزش و پرورش باید برنامه داشته باشد و دارای اولویت و شاخص باشد اما این دیدگاه طرفداران زیادی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دیدگاه دوم، یک دیدگاه ابتدایی وسنتی است که بسیاری فکر میکنند با تغییریا جابهجایی چندمدیر، تمام مشکلات قابل حل است که این دیدگاه نه تنها درآموزش و پرورش، بلکه درتمام سازمانها، ادارات و نهادها حاکم است ولی ما به تبعیت از دیدگاه اول، درحدود چهارسال پیش برای اولین بار۲۰ شاخص را در شورای آموزش و پرورش مشخص کردیم.
وي با بیان اینکه باور به برنامه درکشور ما بسیار ضعیف است که این امر برخلاف رویه دنیاست، گفت: در هیچ کجای دنیا دانشآموزان را با شاخصهایی مانند آزمونهای سال سوم متوسطه و کنکور ارزیابی نمیکنند، اما امروز ۳۲ آموزش و پرورش کشور ما به این شکل با هم مقایسه میشوند.
تقی زاده افزود: دراین کشور در هرجمعی وقتی صحبت از کمبودها، آسیبها و نواقص میشود، سه مشکل مشترک کمبود نیروی انسانی، کمبود بودجه و کمبود فضا و تجهیزات مطرح میشود اما در آموزش و پرورش، سیستم اداری با مشکل نیروی انسانی مواجه نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: وقتی میخواهیم علل عقبماندگی و افت را عنوان کنیم، علل زیادی را ردیف میکنیم اما من معتقدم درآموزش و پرورش تنها یک یا دو عامل در طول تاریخ معاصر باعث عقبماندگی شدهاند؛ علت اول این است که آموزش و پرورش هیچگاه اولویت اول هیچکدام از دولتها نبوده است. دوم این است که باور به برنامه در کشور ما بسیار ضعیف است که این امر برخلاف رویه دنیا است. در هیچ کجای دنیا دانشآموزان را با شاخصهایی مانند آزمونهای سال سوم متوسطه و کنکور ارزیابی نمیکنند، اما امروز ۳۲ آموزش و پرورش کشور ما به این شکل با هم مقایسه میشوند.
ارسال دیدگاه