تعطیلی مجتمع آموزشی شارجه به روایت دانش آموز این مدرسه

یکی از دانش آموزان مدرسه پلمپ شده شارجه گفت: تعطیلی این مدرسه مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان در نخستین روزهای سال تحصیلی ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۶۶۳۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فوزیه خداحافظ در گفت وگو با پانا، در مورد تعطیلی مدرسه در شارجه امارات، اظهار کرد: این مدرسه هزار و 500 دانش آموز داشت و علل مختلفى از قبیل مشكلات مالى ، سياسى برای تعطیلی آن بيان شده است.

وی در مورد ساماندهى دانش آموزان به دلیل تعطیلی این مدرسه، افزود: اغلب دانش آموزان در شهرهاى شارجه و عجمان زندگى مي‌كنند و پرونده آنها به مدرسه غيردولتی آداب شهر دبى فرستاده شد که متأسفانه دانش آموزان بايد هزينه اى تقريبا دوبرابر براى ثبت نام در اين مدرسه پرداخت مي‌كردند.

خداحافظ گفت: بسیاری از والدين كه توان پرداخت اين هزينه هاى سنگين را نداشتند پرونده دانش آموزان خود را گرفته و تصميم به ثبت نام آنها در مدارس خديجه و سلمان گرفتند که این مدرسه از لحاظ مسافت حتى دورتر از مدرسه آداب است. ظرفیت آن مدرسه هم متأسفانه پر شده و تمام مبلغ را نقدی از والدين ميخواستند كه اين مساله هم مشکل ساز شده است. همچنین سرويس و رفت و آمد بسیاری از این دانش آموزان نیز مشخص نيست.

این دانش آموز بیان کرد: این تعطیلی باعث شده نه‌ تنها دانش آموزان مجتمع شارجه بلكه مدارس خديجه و سلمان هم به دليل افزايش تعداد دانش آموزان ضربه ببینند، هرچند ثبت نام كردن بسیاری از دانش آموزان انجام نشده و بلاتكليف هستند.

وی افزود: به گفته برخى، تنها مشكل دولت امارات اين است كه ايران موظف به اطاعت از قانون های این كشور بوده و به دليل تخلفاتى كه صورت گرفته جريمه سنگينى بايد پرداخت شود که هنوز محقق نشده است. در واقع تمامى مدارس بايد رخصه ( مجوز براى فعاليت ) داشته باشند و هرسال تمديد شود كه اين مدرسه متأسفانه رخصه نداشته است.

خداحافظ بیان کرد: سال تحصیلی ما آغاز شده اما به دلیل تعطیلی مدرسه، تعدادى از دانش آموزان قصد تحصیل غیرحضوری دارند، عده ای هم ترك تحصيل كردند . این مدرسه دانش آموز فارسی زبان داشته برخی از این دانش آموزان نیز افغانی هستند.

این دانش آموز در پاسخ به این سوال که آیا سال های گذشته چنین مشکلاتی وجود داشته یا خیر؟، اظهار کرد: اين مجتمع يكى از آرام ترين و موفق ترين مدارس در بين مدارس ايرانى خارج از كشور شناخته شده بود و آماده شدن مجتمع در حال ساخت و گرفتن مجوز به عنوان تنها دغدغه دانش آموزان به شمار می رفت.

وی افزود: الان نزديك 6 سال است كه ما در مدرسه اجاره اى درس مي‌خوانديم و قبل ازآن هم مدرسه اى پیش از انقلاب فعاليت مي‌كرده که به دليل فرسودگى و قرار گرفتن در طرح اتوبان منحل شد. در عوض دولت امارات زمين در اختيار مدرسه قرار داد و دانش آموزان به امید باز شدن مدرسه جدید بودند که اکنون با این مشکل مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار